Având în vedere înrăutățirea situației, prin amploarea pandemiei datorată virusului Omicron la nivel mondial precum şi înăsprirea regulilor privind călătoriile și contactele, Messe Frankfurt a luat decizia anulării târgurilor de bunuri de consum Christmasworld, Paperworld și Creativeworld din ianuarie precum și Ambiente a cărui desfăşurare ar fi fost, ca deobicei, la mijlocul lunii februarie.
Acest anunţ despre târgurile din Frankfurt vine, după ce în prealabil târgul de mobilă imm de la Koln (cel mai important din acest sector după cel de la Milano), precum şi cel de decoraţiuni Maison&Objet de la Paris, care urmau să se desfăşoare chiar la începutul anului, fuseseră deja anulate.
Menţionăm că târgul Ambiente este, la rândul său, cea mai importantă manifestare mondială în domeniul decoraţiuni şi accesorii pentru casă şi lifestyle.
Vezi Expoziţie ”Grădina Paradisului. Desene pregătitoare” la muzeul Storck
Sezonul de târguri, ratat
Astfel, întreg sezonul de târguri din domeniu este complet ratat, după ce anul trecut târgurile au lipsit cu desăvârşire. Aceasta reprezintă o mare pierdere atât pentru industrie cât şi pentru consumatori şi designeri. Mai mult decât atât, aceste târguri stabileau tendinţele în domeniile respective, determinând şi îndrumând astfel decisiv atât industria cât şi comportamentul consumatorilor.
Desigur, organizatorii s-au repliat, asigurând aşa-numitele târguri digitale, însă acestea nu au putut înlocui de nici un fel organizările clasice.
Este de remarcat că nu există planuri de amânare a acestor târguri. De la orientarea spre tendințe, ciclurile industriei internaționale de bunuri de larg consum necesită evenimente anuale la începutul anului. Un reprezentant al Messe Frankfurt arată că trecere la a doua jumătate a anului a târgurilor nu ar satisface nevoile companiilor expozante și nici vizitatorii, astfel încât singura decizie corectă a fost anularea lor în acest an.
Foto: imagini de la ultimele ediţii ale târgurilor Ambiente şi Christmasworld şi Centrul Expoziţional Messe Frankfurt