Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, le-a transmis parlamentarilor că variantele aflate în analiză pentru taxa auto țin cont atât de elementele care generează emisii de poluanți în atmosfera, respectiv capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2, cât și de exemplele europene din statele membre.
Penalizarea celor care au mașini poluante nu se va face prin introducerea unei noi taxe auto, ci prin … majorarea celor existente, potrivit Transport Times.
Modificări în legislație pentru a majora taxele auto:
1 Introducerea componentei de mediu la taxarea ITP, în condițiile în care actuala reglementare, deși o include, nu o reglementează distinct și nu aplică principiul „poluatorul plătește”;
2. Modificarea impozitului pe mijloace de transport, prin introducerea componentei de mediu, aceasta urmând să conțină emisia de CO2, norma de poluare, tipul de combustibil folosit, capacitatea cilindrică și, eventual vechimea autovehiculului.
Photo by Nabeel Syed on Unsplash