Mulți dintre noi am observat că marile lanțuri de magazine te fac să cumperi multe produse de care nu ai nevoie, însă, specialiștii au descoperit și cum folosesc magazinele această tehnică de manipulare.
Deși ți s-a întâmplat de foarte multe ori să dai mai mulți bani pe cumpărături decât ți-ai propus sau să achiziționezi și alte produse, în afara celor pe care îți propusesei să le cumperi, cu siguranță nu te-ai întrebat niciodată ce te determină să faci acest lucru. Ei bine, specialiștii pun acest lucru pe seama mostrelor pe care le guști în supermarket. Asta pentru că micile gustări nu fac decât să-ți deschidă apetitul și să te facă să umpli coșul cu produse de care nu ai nevoie.
Înainte de a ajunge la această concluzie, cercetătorii au desfășurat un studiu în cadrul căruia au urmărit vânzările din câteva zeci de magazine, care au furnizat mostre de gustări gratuite. Astfel, au descoperit că acestea conving mai repede consumatorii să cumpere produsele recomandate, decât dacă le-ar vedea pur și simplu așezate pe raft.
Mai mult, repetarea aceleiași oferte de mai multe ori, este o altă tactică de marketing prin care magazinele te manipulează să cumperi mai multe produse. Oamenii de știință au găsit că interesul oamenilor care încearcă mostrele nu este arătat doar pentru acea gamă de produse, de la același brand.
„S-a constat că efectul se extinde dincolo de produsul în sine. De exemplu, dacă guști o prăjitură, vei fi stârnit să fii interesat și să-ți fie pofta de prăjituri, în general, inclusiv de la brandurile concurente. Asta sugerează că o tavă pe care o vezi plină cu diverse produse pe care să le guști, crește vânzările magazinului nu doar la produsele recomandate”, au declarat autorii studiului.
Citește și: Supermarketurile își bat joc de români: borcane cu miere falsă