Teraplast a obținut o cifră de afaceri de 295 milioane lei în primele nouă luni

0

Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, a înregistrat o creștere de 4% a cifrei de afaceri în trimestrul al treilea din 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Grupul include societatea Teraplast (producător de țevi, granule și profile din PVC), filialele TeraSteel Bistrița și Terasteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), Teraglass (producător de ferestre și uși din PVC), Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activitățile logistice ale Grupului),  Teraplast Ungaria (distribuitor), Politub (producător de țevi din polietilenă) precum și societatea controlată în comun Depaco (producător de țiglă metalică).

Compania anunță o cifră de afaceri de 122,96 milioane lei în trimestrul al treilea din 2017, față de 118,15 milioane lei în aceeași perioadă a anului trecut.

Principalii indicatori, mii lei  Ian-Sep – 2017 Ian-Sep – 2016 ▼%
Cifra de afaceri 294.634 310.909 (5)
EBITDA  32.909   47.267 (30)

Grupul Teraplast a înregistrat o cifră de afaceri de 294,63 milioane lei în primele nouă luni ale lui 2017 față de 310,9 milioane lei în același interval al anului trecut. În ceea ce privește indicatorul EBITDA acesta s-a situat la valoarea de 32,9 milioane lei, în scădere de la 47,26 milioane lei.

Investiții în străinătate

Primele nouă luni ale lui 2017 au marcat un punct de referință în dezvoltarea grupului odată cu achiziția producătorului de panouri sandwich Interlemind din Serbia. Cumpărată anul acesta în iunie cu 4,3 milioane euro și inaugurată în octombrie, aceasta este prima fabrică din străinătate deschisă după 1990 și aflată integral în proprietatea unei firme românești. TeraSteel Serbia va deservi țări precum Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croaţia şi Muntenegru, dar și piețe secundare precum Ungaria, sudul României și nordul Greciei. Capacitatea de producție a noii fabrici din Leskovac se ridică la peste 2,2 milioane de mp pe an, beneficiind de aceleași utilaje moderne, ca și în cazul fabricii Terasteel Bistrița. În 2018, fabrica Terasteel din Serbia își propune să vândă produse în valoare de peste 28 de milioane de euro.

Tot în 2017, grupul a incheiat acordul pentru achiziționarea pachetului de 60% din compania Depaco, al doilea jucător de pe piața de țiglă metalică, prin brandul Wetterbest. Seria de achiziții a continuat cu preluarea Politub, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața țevilor de apă și gaz, care a intrat integral în portofoliul Teraplast începând cu luna octombrie.

Cele trei achizitii au condus la aprobarea unei majorări a planului de investiții pe 2017 al grupului, cu peste 14%, de la 84 milioane de lei, la 96 milioane de lei, în septembrie anul curent.

„Primele nouă luni ale acestui an au venit cu noi provocări și oportunități pentru Grupul Teraplast care și-a continuat strategia de dezvoltare susținută printr-o serie de achiziții foarte importante. Preluarea companiilor Depaco, Politub și intrarea grupului în Serbia prin cumpărarea fabricii din Leskovac se înscriu într-un demers mai larg de extindere și diversificare a activității noastre”, spune Mirela Pop, director general Teraplast.

Creștere la TeraSteel

O contribuție pozitivă la evoluția veniturilor consolidate a grupului Teraplast a avut-o TeraSteel, care în perioada ianuarie-septembrie 2017 a raportat o cifra de afaceri de 113,74 milioane lei, în creștere cu 27% față de venitul obținut în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, EBITDA a crescut cu 15% în primele nouă luni din 2017, față de aceeași perioadă a anului precedent.

Afacerile Depaco au crescut la rândul lor în perioada analizată indicând o consolidare a activităților în perioada analizată.

„Creșterea businesss-ului Depaco în primele nouă luni ale lui 2017 cu peste 45% față de aceeași perioadă din 2016 este rezultatul implementării unei strategii prin care am venit în întâmpinarea creșterii consumului din segmentul rezidențial. Parteneriatul solid cu acționariatul Teraplast ne ajută să fim optimiști în ceea ce privește creșterea afacerilor Depaco pe viitor. Totodată, suntem încrezători că viitorul companiilor noastre se va baza în continuare pe relații de colaborare foarte bune, în linie cu o viziune strategică împărtășită de toți asociații Depaco”, arată Valeriu Irimescu, director General Depaco.

Grupul Teraplast activează pe piețele de instalații și amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich și structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă și granule PVC și deține poziții de top pe o mare parte din aceste piețe. Compania-mamă Teraplast este lider de piață pe segmentele de canalizaăi exterioare și granule, și este al doilea jucător de pe piața de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piatț de panouri sandwich și liderul pieței de structuri metalice zincate.

Sursa: Teraplast a obținut o cifră de afaceri de 295 milioane lei în primele nouă luni

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele