Tichetele de masă. Ce avantaje aduc pentru firme şi angajaţi

0

Acordarea tichetelor de masă şi a tichetelor cadou, ca beneficiu extrasalarial, a devenit o practică tot mai des întâlnită printre angajatori, cu toate că rămâne opţională. Avantajele se simt de ambele părţi: angajaţi motivaţi, cu putere de cumpărare mai mare, şi angajatori care fac economie la buget.

După cum se arată într-o analiză realizată de eJobs, un al treilea jucător care câştigă este chiar piaţa muncii: în sectoarele de activitate în care astfel de beneficii le sunt oferite angajaţilor, creşte considerabil productivitatea. Retailul, turismul, dar şi numeroase alte industrii văd partea bună a unui astfel de beneficiu oferit angajaţilor şi, astfel, nu au de gând să renunţe prea curând la idee.

La cine apelează angajatorii şi ce câştigă ei

Potrivit studiilor realizate de compania Sodexo, unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa tichetelor de masă din România, folosind un beneficiu extrasalarial de tipul tichetelor acordate lunar, un angajator se bucură de numeroase facilităţi fiscale şi economiseşte 32% din buget. Câştigurile pe care şi le asigură companiile vin din exceptarea de la plata taxelor salariale şi o deductibilitate de 100%, pentru sumele acordate.

Nu în ultimul rând, crescând productivitatea, ca efect al acordării unor astfel de oferte angajaţilor, cresc automat şi sectoarele care apelează la tichete de masă sau tichete cadou. Modelul vine din străinătate, unde există deja o tradiţie mult mai veche în acordarea tichetelor şi unde această practică s-a dovedit a fi un succes. Dincolo de avantajele economice, companiile investesc, astfel, în atragerea şi fidelizarea angajaţilor, reuşind să rămână competitive pe piaţă.

Avantaje pentru angajaţi

Pentru angajaţi, beneficiile sunt la fel de palpabile. Mai toate lanţurile de retail acceptă plata alimentelor cu tichete de masă, cea mai nouă variantă fiind utilizarea tichetelor electronice, de tip card, adaptate unei lumi din ce în ce mai digitalizate. Acest lucru înseamnă, în primul rând, că angajatul se poate bucura de comoditate şi că are la dispoziţie o ofertă foarte variată, de unde poate procura ceea ce îl interesează.

Apoi, utilizarea tichetelor influenţează pozitiv puterea de cumpărare, nu doar pentru că bonurile de masă reprezintă un beneficiu extrasalarial de care orice angajat are nevoie, dar şi pentru că, având o destinaţie bine definită şi de mare utilitate – plata meselor zilnice – angajaţii sunt ajutaţi să îşi construiască mai bine bugetul lunar şi pe cel zilnic, eliminând pierderile si ducând un stil de viaţă mai sănătos.

Tichetele electronice

Urmând trendul internaţional, companiile care emit tichete de masă şi tichete cadou sau de vacanţă, oferă de ceva vreme şi varianta pe suport electronic, la care marile lanţuri de retail, de exemplu, s-au adaptat rapid – folosind infrastructura existentă deja ca să susţină acest sistem de plată. Tichetele sunt distribuite angajaţilor sub forma unui portofel electronic, similar cardului bancar, cu alimentare realizată de către angajatori.

Deşi ambele variante rămân în uz – tichetele de hârtie şi cele electronice – cardul, utilizat pentru produse alimentare, aduce numeroase avantaje, pe care diverse companii le-au îmbrăţişat imediat, dintre care cele mai importante sunt o eficientizare a timpului necesar distribuirii tichetelor în rândul angajaţilor şi promovarea responsabilităţii sociale, prin renunţarea la hârtie.

Pentru angajatori, opţiunea beneficiilor extrasalariale sub formă de tichete de masă înseamnă optimizare şi câştig în toate sensurile: financiar, uman şi strategic.