Titi Aur, dezvăluiri sincere din cariera sa: „Îmi este frică să merg pe un scuter cu peste 60 km/h” (AUDIO)

Filip Constantin

Titi Aur, cel mai cunoscut pilot de raliuri din România, a fost în studioul Sport Total FM, în emisiunea „Fluier Final”, pentru a discuta cu Narcis Drejan despre conducerea defensivă și iubirea lui pentru mașini.

Cine este Titi Aur?

Constantin „Titi” Aur a debutat în Raliul Brașovului, în 1986, cu o Dacia 1300. A obținut 8 titluri de campion al României, până în 2006, a participat la câteva campionate de World Rally Championship, iar din 2009 deține o școală proprie de pilotaj și conducere defensivă.

În cadrul emisiunii „Fluier Final”, Titi Aur a vorbit despre pasiunea sa pentru mașini și a dezvăluit că îi place să meargă și pe scuter, însă nu conduce la un nivel avansat așa cum conduce mașinile.

Pasiunea aceasta pentru automobilism a apărut în altă viață, pentru că de când mă știu, de foarte mic copil, mi-a stat gândul doar la mașini, să conduc și să manevrez orice vehicul, de la bicletă și trotinetă, și chiar căruța cu cai dacă se putea. Mi-a plăcut dintotdeauna să conduc acel vehicul, să-l conduc așa cum vreau eu și de aceea îmi place să spun, dar chiar și cred că pasiunea pentru mașini vine din altă viață. Nu a fost ceva declanșator, pur și simplu mi-au plăcut dintotdeauna, mașinile pe patru roți, chiar dacă merg și cu mașinile pe două roți, asta facem așa ca semi-cascadorie, dar nu mersul pe două roți. Mersul cu motorul nu este pasiunea mea, deși știu să merg la nivel de scuter, maxim 60 km/h, peste 60 km/h îmi este frică, dar cu mașina sunt deschis să fac tot ce se poate.

Mașina va rămâne întotdeauna în sufletul meu. În România era complicat de făcut orice cu mașina, ne oprea circulația iarna și pentru mai multe motive era limitată și benzina, atunci am fugit din România, iar în 1988 am făcut o școală de pilotaj în nordul Parisului, deși locuiam la Nisa. Eram fugit de două ori din țară, pot să zic am avut o aventură, iar apoi m-am întors tot ilegal în țară. Mi-am luat un prieten și actuala soție, moment în care am trecut granița înapoi cu foarte multe peripeți, cu riscuri și cu o lungă poveste. Am făcut acea școală de pilotaj pentru că voiam să știu cum se conduce corect. A pilota și a conduce sunt două lucruri complet diferite, atunci când conduci trebuie să ajungi de la un punct la altul fără a ajuns la limită și dacă am ajuns la limită înseamnă că se întâmplă ceva, iar când pilotezi, trebuie să fac totul la limită, să accelerez maxim, să frânez maxim, adică să fac totul la limită, pentru că aceasta este rolul competiției. Deci, sunt două moduri total diferite de a merge cu mașina, conduc sau pilotez. Cele două feluri de a te deplasa cu mașina se amestecă în una dintre următoarele situații, fie mă duc la o competiție și merg mai încet decât ar trebui, adică nu sunt la limită, riscul fiind că nu voi avea rezultate, pilotul este slab și este huiduit de public, dar riscul cel mai mare este când mă duc pe stradă și ar trebui să conduc, când mă duc pe stradă și ajung să-mi asum manevre la limită, să frânez, să scârțâie roata, să derapez, să controlez mașina în derapaj, ceea ce nu este deloc de preferat. Deci sunt două lucruri care ar trebui să fie total diferite. Când conduc, mă deplasez cu mașina cu familia, mă duc la mare, la serviciu și nu ajung la limită. Când pilotez, trebuie să fiu la limită, la maximum, a spus Titi Aur.

Citeste si...  Contra a convocat 30 de jucători pentru dubla cu Turcia şi Olanda

Discuția integrală poate fi ascultată pe site-ul www.SPTFM.ro sau în înregistrarea alăturată:

https://sptfm.ro/titi-aur-a-pilota-si-a-conduce-sunt-doua-lucruri-complet-diferite/


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *