Un tren produs la Pașcani, în județul Iași, este pregătit pentru omologare. Poate atinge o viteza de 120 kilometri pe oră și are o capacitate de 164 de locuri. Autotrenul fabricat la Pașcani consuma de trei ori mai puțin combustibil decât locomotivele diesel.
Autotrenul construit de Electroputere Pașcani a trecut de ultimele teste și e pregătit pentru omologare. Construcția trenului de mare viteză a început în urmă cu patru ani.
Trenul este decorat cu motive tradiționale românești, iar la interior sunt standarde de cea mai înaltă calitate. Are o lungime de 60 de metri, sunt trei vagoane în total.
Procesul de testare, până la omologare, a presupus parcurgerea a 30.000 de kilometri.
Mihai Tudose, Electroputere Pașcani: ”Acest tren poate sa circule până la 360.000 de kilometri fără să intre la reparație. Mecanicul conduce la cravată și costum, nu trebuie să se bage sub tren să repare, cum se întâmplă pe calea noastră ferată”.
Vezi și UPDATE: e-UpCity, primul autobuz electric românesc fabricat în Baia Mare de ATP Group
Autotrenul fabricat la Pașcani consuma de trei ori mai puțin combustibil decât locomotivele diesel.
Claudiu Hîrbu, director general Electroputere VFU Pașcani: ”Eu sunt convins că Europa ne va aduce după dânsa și vom avea în următorii 5, 10 ani linii pe care vom putea circula cu viteze de 200, sau chiar mai mult, de kilometri pe oră”.
Sunt doar două tronsoane în România care permit în prezent circulația trenurilor de mare viteză: București – Constanța și București – Predeal.