Triumph Trident – un “naked” indraznet

Arena “middle weight naked” era deja aglomerata, cu un lider de vanzari incontestabil - Yamaha MT 07

0
Triumph Trident
Triumph Trident

Numele Triumph este legat in mintea celor mai multi romani mai degraba de lenjerie intima clasica decat de motociclete. Lucurile s-ar putea schimba insa curand, pentru ca vechiul brand englezesc a facut doi pasi importanti pentru piata locala.

 

In primul rand, Triumph – care are o traditie in a construi motociclete sportive cu caracter si se identifica practic cu motoarele in trei cilindri – si-a extins gama de modele cu un “atacant” menit sa aduca noi clienti pentru brand. Este vorba despre Trident, un “middle weight naked” (o motocicleta fara carene, cu un aer sportiv), animat de, cum altfel, un motor cu trei cilindri de 660 cmc. Este cea mai “cuminte”, dar si cea mai accesibila motocicleta din portofoliul Triumph, care in mod traditional se pozitioneaza in partea de sus a gamei de pret.

Apoi, unul dintre importatorii motocicletelor englezesti – magazinul Motoboom din Sebes – a deschis in primavara un showroom dedicate motocicletelor Triumph in Bucuresti, pe bd-ul Pipera. Trident-ul, precum si celelalte modele din portofoliul britanicilor, sunt acum disponibile pentru test ride.

Triumph Trident
Triumph Trident

Arena “middle weight naked” era deja aglomerata, cu un lider de vanzari incontestabil – Yamaha MT 07, urmat de Kawasaki Z650, Suzuki SV 650 si, din 2020, Honda CB650R (care continua de fapt linia de modele CB, dar venind cu un design neo-retro destul de carismatic).

Preturile in gama pornesc de la putin sub 7,000 de euro (Suzuki) si urca la peste 8,000 de euro (Honda), cu Yamaha si Kawasaki fiind la mijloc.

Triumph Trident se pozitioneaza in partea de sus, cu un pret in Romania de 8,190 de euro, care se doreste insa justificat de lista de dotari standard. Motocicleta vine cu suspensii Showa, cu furca inversata pe fata si amortizor cu cursa ajustabila pe spate; acceleratie electronica (ride by wire), controlul tractiunii, doua moduri de condus (unul pentru conditii normale si unul pentru ploaie – in care motorul livreaza mai putina putere) si lumini cu tehnologie LED pentru toate sursele. Franele sunt furnizate de Nissin, cu discuri double pe fata si disc simplu pe spate.

Ce face diferit Trident?

Englezii au venit cu un design foarte individualist. Desi merge tot in Directia neo-retro, deschisa de Honda, Trident reuseste sa arate mai covingator a “retro”, fara sa para insa in vreun fel invechit. Avem un far rotund simplu pe fata, un rezervor alungit si rotunjit, saua este cat se poate de simpla, iar in spate, suportul pentru numar si lumini este sustinut de un brat care pleaca din butucul rotii (un element clar de diferentiere, cel putin in aceasta clasa).

Dincolo de design, motorul cu trei cilindri in linie este de asemenea singurul din arena. Yamaha si Kawasaki merg pe varianta de motoare cu doi cilindri in linie, Suzuki are traditionalul V-twin (doi cilindri la unghi de 90 de grade), in timp ce Honda ofera un motor cu patru cilindri in linie – un prilej sa etaleze o evacuare spectaculoasa. Pe hartie, motorul produce un cuplu maxim de 64 Nm la 6,250 rpm si o putere maxima de 81 cp la 10,250 rpm.

Tridentul ar trebui – si cred ca reuseste – sa combine cele mai bune lucruri din cele doua lumi. Are cuplul consistent la turatii joase al motoarelor in doi cilindri, insa reuseste sa urce in ture (pana dupa 10,000 rpm) fara sa dea semne de oboseala (similar cu caracterul motoarelor in patru cilindri). Triumph spune ca intre 3,600 rpm si 9,750 rpm avem disponibil peste 90% din cuplul maxim. Cum se traduce asta? Motorul “trage” bine cam la orice turatie, astfel incat nu simti nevoia sa schimbi treptele prea frecvent.

Vezi și Noul MINI John Cooper Works GP va fi lansat pe piaţă în 2020 în serie limitată

Cum se simte pe sosea?

Este o motocicleta cu resurse considerabile, insa livrate liniar si de o maniera care sa nu infricoseze. Am urcat pe Trident dupa o pauza lunga de mers cu motocicleta, insa din prima zi am simtit ca lucrurile se intampla normal, fara capcane, ruperi de putere sau alte inconsistente care sa te ia prin surprindere in momente delicate.

La putin sub 190 de kilograme, este o motocicleta destul de usoara, iar ghidonul lat iti potenteaza senzatia de control. Pe viraje, Tridentul se inclina cu usurinta, natural, fara sa fie insa agresiva, iar cuplul te ajuta sa iesi cu usurinta din curba si sa te redresezi.
Franele sunt unul dintre subiectele delicate, etrierele fata axiale cu doua pistoane fiind varianta mai “saraca”, fata de etrierele radiale cu patru pistoane folosite pe celelalte modele ale Triumph, sau chiar de Honda CB650R. In viata de zi cu zi franele se simt suficient de puternice, chiar daca dozajul nu este atat de fin. Frana de pe spate este destul de putin folosita, iar in aceste cazuri ABS-ul din dotarea standard isi face destul de repede simtita prezenta, pentru a preveni blocarea rotii.

Triumph Trident
Triumph Trident

Pe forumurile dedicate modelului am descoperit multi proprietari care se plang ca suspensia este prea rigida. Personal nu am avut aceasta senzatie. Motocicleta este bine echilibrata, iar suspensia raspunde bine la denivelari, fara socuri.

Unul dintre primele drumuri a fost de la Bucuresti la Sinaia, dar prin Targoviste. Partea de urcare de la Moroeni spre Sinaia ofera un drum virajat si peisaje foarte frumoase. Din pacate, drumul era in lucrari de reabilitare, a caror necessitate era evidenta. Chiar si asa, am ajuns la Sinaia fara prea multa oboseala acumulata.

Trident-ul plateste insa tribut configuratiei sale de “naked”. La peste 100 km/h curentul de aer incepe sa se simta destul de puternic si reduce din placerea plimbarii. Este mai degraba o motocicleta dedicata plimbarilor prin oras sau turelor scurte de weekend pe drumuri secundare, unde cuplul sau te va ajuta sa te streocri prin trafic. Exista insa solutii pentru un deflector de vant – oferit de Triumph – sau chiar parbrize oferite de producatori independenti. Personal, prefer stilul minimalist al motocicletei, chiar daca asta inseamna ca e bine sa stai departe de autostrazi sau drumuri nationale pe care se circula de obicei cu viteza mare.

De Liviu Mihai Chiru

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele