Televiziunea Română a transmis joi presei o „Notificare publică” în care anunță că va „notifica publicațiile care au diseminat informații confidențiale, solicitând dezvăluirea surselor, motivat de expunerea legală a SRTv”, transmite Pagina de Media.
Notificarea TVR:
- Privind difuzarea informațiilor cu caracter confidențial din contractele comerciale încheiate de SRTv
- În ultima perioadă, în spațiul public au fost diseminate o serie de informații cu caracter confidențial privind aspecte comerciale din contracte sau convenții încheiate de SRTv cu partenerii săi.
- Având în vedere faptul că asemenea acţiuni reprezintă o expunere legală pentru SRTv, în considerarea dispoziţiilor legale şi regulamentare incidente, conducerea televiziunii publice va demara, în regim de urgență, o anchetă administrativă complexă, prin care să identifice persoanele care se fac vinovate de divulgarea informaţiilor confidenţiale către terţi.
- De asemenea, reprezentanții Televiziunii Române vor notifica publicațiile care au diseminat informații confidențiale, solicitând dezvăluirea surselor, motivat de expunerea legală a SRTv.
- Totodată, SRTv va demara o acţiune penală in rem privind infracţiuni de serviciu.
Notificarea TVR vine după ce cotidianul Libertatea a publicat informații despre cum TVR a cheltuit banii publici pentru festivalul Cerbul de Aur, dar şi pentru salariile unor prezentatori contractaţi din exterior.
Astfel, moderatorul emisiunii ”România 9”, Ionuţ Cristache primeşte de la TVR un salariu brut de 36.550 de lei, adică în mână jurnalistul ia 26.377 lei (aproximativ 5.650 de euro), a scris jurnalistul Ștefan Pană pe Libertatea.ro.
Conform contractului intrat în posesia publicației, pentru cei 36.550 de lei pe lună, Cristache trebuie să realizeze cel puţin 10 emisiuni lunar, în condiţiile în care show-ul său, România 9, este zilnic, de luni până joi. Faţă de acest salariu fix, teoretic, banii primiţi în mână sunt mai mulţi.
Asta pentru că de primirea salariului depinde realizarea unui rating cu cel puţin 30% mai mare decât media postului. Lucru care nu este dificil de realizat, având în vedere că emisiune este în prime-time, adică perioada în care cele mai multe televizoare din România sunt deschise.
TVR a avut în septembrie un rating de 0.4. Adică, pe timpul zilei, în fiecare minut s-au uitat undeva pe la 78.000 de persoane. Un rating cu 30% mai mare ar însemna practic cel puţin 0.5 rating – spre 90.000 de telespectatori pe minut. O creştere minoră.
Potrivit Paginademedia.ro, în luna octombrie, Romania 9 a avut o medie de 130.000 de telespectatori, la nivel național (0,7 rating) – Cifrele talk-show-urilor din luna octombrie AICI. Media TVR, în day time, a fost de 65.000 de telespectatori (0,4 rating). În prime-time, media postului a fost de 152.000 de telespectatori (0,9 rating).
În cazul televiziunilor comerciale, o emisiune de seară trebuie să obțină audiențe peste media din prime-time, pentru a fi considerată un „succes”.
Emisiunea lui Cristache a reuşit să se claseze în luna septembrie pe poziţia 14 în topul talk-showurilor din România, cu 173.000 de telespectatori pe minut.
Citește și Flash Eurobarometru: Mai mult de 65% dintre români au încredere în UE, peste media europeană de 59%