Un milion de lei de la Ministerul Culturii pentru ONG-ul lui Alexandru Cumpănașu. Proiectul de Centenar include și o emisiune la România TV

0

Ministerul Culturii a alocat un milion de lei unui proiect organizat de ONG-ul lui Alexandru Cumpănașu pentru o emisiune TV, o caravană, publicarea de documente istorice pe Facebook, editarea de broșuri și cărți despre Marea Unire și organizarea de ateliere pentru copii. Pe 29 august, în urma evaluării ofertelor depuse de organizațiile neguvernamentale, proiectul “Românism – trecut, prezent și viitor” al Asociației pentru Implementarea Democrației a primit o finanțare de 1.000.000 de lei din fondurile alocate special de Ministerul Culturii pentru ONG-uri cu ocazia Centenarului. În lista publicată de minister (poziția 100) nu se precizează în ce constau activitățile pentru care au fost alocați banii, ci doar că acesta a primit un buget redus.

Asociația pentru Implementarea Democrației este un ONG al cărui director executiv este Alexandru Cumpănașu. El este în același timp președinte al Coaliției Naționale Pentru Modernizarea României (CNMR), care este, după cum se arată pe site-ul organizației “o structură informală menită să vină în sprijinul societății civile și al instituțiilor publice, având ca obiectiv principal accelerarea procesului de absorbție a fondurilor structurale în perioada 2014-2020” și a care se laudă, în 2018, cu încheierea de parteneriate cu mai multe asociații sindicale, fundații și ministere.

La cererea G4Media.ro, Ministerul Culturii a răspuns în ce constau activitățile finanțate în pentru proiectul “Românism – trecut, prezent și viitor”. Mai întâi, autoritățile publice fac precizarea că suma solicitată de către beneficiarul proiectului a fost de 2.735.612 lei, dar, în urma evaluării, a fost aprobat doar un buget de 1.000.000 de lei.

Activitățile din proiect au constat în:

1. campanie de promovare a identității naționale prin intermediul canalelor TV și mass-media (13 ediții – emisiune România Unită);
2. realizare, diseminare și promovare, materiale grafice dedicate omagierii eroilor neamului românesc prin platforma Facebook;
3. campania Caravana Marii Uniri ce se va desfășura în 8 localități din România (câte un eveniment în fiecare dintre cele 8 regiuni de dezvoltare), o localitate din Republica Moldova și un stat membru al Uniunii Europene cu care România are relații culturale apropiate (recitări de proză/poezie, punere în scenă a unor momente istorice, dialoguri cu personalități marcante ale vieții culturale românești, spectacole folclorice și artistice, etc);
4. realizarea de broșuri culturale privind principalele etape și evenimente din procesul realizării Marii Uniri;
5. editarea a trei volume, diseminate în format tipărit, distribuit tuturor bibliotecilor județene și municipale din țară și în format electronic tuturor autorităților publice și locale și unităților de învățământ preuniversitar;
6. organizarea de ateliere de lucru cu elevi ai școlilor din localitățile în care se desfășoară Caravana Marii Uniri, cel puțin 1 atelier per localitate (va fi realizat un îndrumar istoric pentru copii ce se va intitula Marea Unire pe înțelesul copiilor și care va reprezenta un livrabil consistent de informație și grafică ce va prezenta copiilor cu vârsta de până la 14 ani, cele mai importante evenimente, momente și personalități din perioada realizării Marii Uniri).

Emisiunea România Unită. Pe 3 martie 2018, site-ul www.româniatv.ro publica un comunicat de presă al Coaliției Naționale Pentru Modernizarea României(CNMR) al cărei președinte este Alexandru Cumpănașu, prin care anunța un parteneriat între Ministerul Culturii și CNMR prin “înființarea unui GRUP DE LUCRU mixt pentru CULTURĂ și IDENTITATE NAȚIONALĂ ce se va întâlni periodic și va urmări identificarea celor mai bune soluții pentru problemele pe care le are cultura română, cu precădere pentru identificarea de măsuri ce țin de implementarea la nivel național a unor activități ample care să mențină vie identitatea românească și cultura română.”

Pe 8 iunie 2018, pe pagina de Facebook a lui Alexandru Cumpănașu@presedinteCNMR este publicat un anunț prin care este promovată prima ediție a emisiunii România Unită, care urma să fie difuzată duminica în intervalul 12.30 – 13.00, la Romania TV și prezentată de Alexandru Cumpănașu.Primul invitat a fost chiar ministrul Culturii de la acea vreme, George Ivașcu, căruia i-au fost dedicate două ediții.

Evenimentul este prezentat și pe pagina CNMR ca o coproducție cu România TV

Pe 22 iunie, Alexandru Cumpănașu anunță prezența în cadrul emisiunii a lui Ioan Aurel Pop, Președintele Academiei Române. Următorul anunț apare pe pagina de Facebook pe 4 iulie și anunță prezența actorului Dorel Vișan în cadrul următoarelor două ediții.

Pe Site-ul televiziunii nu apar înregistrări ale emisiunii, iar ea nu figurează în programul TV al RTV publicat în acea perioadă. 9 înregistrări video apar pe canalul Youtube, cea mai veche de acum 4 luni, cea mai nouă de acum o lună, în care sunt invitați Dorel Vișan, Ioan Aurel Pop, ziaristul Florian Bichir, preotul Vasile Antonie Tănaș, fostul director SIE Costin Georgescu și ambasadorul Ion M. Anghel. Conform însemnărilor de pe Youtube, cea mai nouă emisie este pe 23 septembrie 2018, ediția cu numărul 15.

Caravana Marii Uniri. Conform site-ului Coaliției Naționale pentru Modernizarea României, caravana s-ar fi desfășurat în Târgu Neamț, Craiova, Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc.

La Craiova, evenimentul a fost organizat pe data de 30 martie 2018, în Aula Universității din Craiova, organizatori fiind Universitatea din Craiova și Coaliția Națională pentru Modernizarea României.

La Sfântul Gheorghe și Miercurea Ciuc, evenimentul a avut loc pe data de 4 aprilie.

La Târgu Neamț, evenimentul a fost programat pe 2 martie, în cadrul Zilelor “Ion Creangă” organizate de Complexul Muzeal Județean Neamț, Fundația Culturală “Ion Creangă”, Primăria și Consiliul Local al orașului Târgu Neamț și Consiliul Județean Neamț.

Despre celelalte manifestări culturale pentru care s-au aprobat bani nu există informații publice. G4Media.ro a trimis întrebări atât Ministerului Culturii, cât și Asociației pentru Implementarea Democrației despre perioada în care au fost difuzate și realizate proiectele. Până la ora publicării articolului nu am primit un răspuns.

Citește și Piaţa vinurilor bio, în creştere puternică

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele