V7 Capital, fondul de investiții lansat de către fondatorii 7card, Andrei Crețu și Iulian Cîrciumaru, investește o prima rundă de 50.000 de euro în startup-ul Wineful, o comunitate virtuală și un magazin online pentru pasionații de vin.
Wineful a fost lansat în 2016 de către Elena Oglindă, somelier și iubitor de vin, ca o comunitate dedicată pasionaților de vin, căruia i s-a alăturat mai apoi și un magazin online. După partenieratul cu V7 Capital și investiția inițială, Wineful a îmbrăcat o imagine nouă prin relansarea site-ului, dar și prin introducerea de servicii și produse noi.
Primul abonament la vin
Astfel, este lansat primul abonament la vin din România ce ajută membrii să își dezvolte gustul și cunoștințele descoperind în fiecare lună soiuri și crame noi prin vinuri alese cu atenție de somelierii colaboratori. Prețul unui abonament de două sticle este de 100 de lei pe lună, iar cel de patru sticle este de 180 de lei pe lună.
Indiferent de planul de abonament ales, vinurile sunt însoțite de ghiduri ce cuprind toate informațiile necesare despre vinul ales: note de degustare, recomandări de servire, recomandări de asociere cu mâncarea și povestea cramelor la care sunt produse vinurile.
„Vinurile din abonament sunt mereu un element supriză pentru ca membri să poată încerca soiuri și vinuri ce poate nu le-ar încerca în mod normal. Vrem să-i forțăm puțin să-și depășească zona de confort a vinurilor băute frecvent, deoarece multe persoane cumpără mereu același vin din teama de a nu nimeri unul care să nu le placă. Prin abonament, aceștia știu sigur că vor primi vinuri bune, alese de somelieri, chiar dacă acestea nu sunt cele cu care sunt ei obișnuiți. După ce le încearcă, le recomandăm mereu să le ofere o notă pe site pentru ca noi să le putem crea un profil personal de preferințe pe baza căruia să le alegem și recomandăm vinuri noi cât mai apropiate de gusturile lor”, spune Elena Oglindă, fondator și unul din somelierii Wineful.
Abonament corporate
Pe lângă abonamentul standard de două sau patru sticle de vin dedicat persoanelor fizice, Wineful oferă și abonamente pentru companii.
„Prin investițiile anterioare am devenit apropiați mediului corporate, de aceea cred eu că am ajuns să cunoaștem destul bine nevoile companiilor și ale angajaților. Astfel, ne-am dat seama că există o oportunitate de dezvoltare și în zona aceasta, unde vinul poate servi multor obiective corporate, și am decis să ne alăturăm proiectului”, spune Andrei Cretu, co-fondator V7 Capital.
Wineful colaborează în principal cu producători locali deoarece își dorește să susțină comunitatea micilor antreprenori, așa că o mare parte dintre produsele de pe site sunt realizate de producători, ateliere și artiști locali.
„Am lansat V7 Capital deoarece ne dorim să contribuim la dezvoltarea mediului antreprenorial din România. Fie că investim în idei sau în companii deja create, ne implicăm doar în companiile care au aceleași valori și viziune cu ale noastre și în care credem că putem avea un aport semnificativ. Atât eu, cât și Andrei, am avut dintotdeauna o pasiune pentru vinuri, pe care am încercat să ne-o cultivăm de-a lungul timpului. De aceea, alegerea Wineful pentru următoarea noastră investiție a fost simplă”, explică Iulian Cîrciumaru, co-fondator V7 Capital.
Sursa: V7 Capital, fondul lui Andrei Crețu și Iulian Cîrciumaru, investește 50.000 de euro în Wineful