Șeful Wizz Air a declarat că nu a luat încă în totalitate locul lăsat liber de Blue Air, dar József Váradi spune că va face același lucru dacă situația se va repeta și la TAROM.
Șeful Wizz mai spune pentru Economica.net că pandemia a rămas în urmă, iar provocările de acum sunt inflația și prețul petrolului în creștere. Însă oamenii vor să călătorească. Iar dacă bugetul nu le-o va permite, se vor uita tot către low-cost, așa cum au făcut-o și în urmă cu mai bine de o decadă.
Cotă de piață de 23% în Europa Centrală și de Est
Wizz Air va zbura iarna aceasta mai mult decât o făcea înainte de pandemie. Mai exact, cu 60% mai mult. De la 119 avioane în martie 2020, compania are acum o flotă formată din 171 de avioane. Iar cota de piață în Europa Centrală și de Est a crescut de la 17% în martie 2020, la 23% în prezent, ne mai spune CEO-ul Wizz. Iar pentru asta și-a asigurat sloturi pe aeroportul Gatwick din Londra, a pătruns pe piața din Italia la scară largă, cu șase baze operaționale și a lansat o nouă companie aeriană, Wizz Air Abu Dhabi, în parteneriat cu autoritățile de acolo.
„În mod evident, continuăm să ne extindem operațiunile în Europa în Europa Centrală, cred că aceste direcții sunt zone de expansiune posibile, dar cu siguranță, faptul că ne îndreptăm spre Est este noua frontieră pe care o deschidem pentru România”, mai psune șeful Wizz.
Despre războiul din Ucraina, Váradi spune că a trebuit să mute capacitatea alocată pe piața de acolo, dar și pe cea din Rusia, unde a oprit operațiunile, deși în toamna anului trecut anunțase planuri mari pentru cea din urmă. Războiul nu a afectat intențiile românilor în ceea ce privește călătoria cu avionul, dar pentru Wizz Air, aceste piețe nu mai sunt pe hartă.
„Cred că trebuie să vedem cum se termină situația în Ucraina și ce ar însemna aceasta pentru Ucraina, ce ar însemna pentru Rusia, înainte de a ne uita ce putem face acolo. Deocamdată nu suntem concentrați pe aceste piețe și ne uităm la restul lumii”, spune șeful Wizz Air.
Compania are lichidități de 1,6 miliarde de euro, peste 6.500 de angajați, 171 de avioane Airbus, modelele A320ceo, A321neo, A321ceo și A321neo. Wizz Air are 39 de baze în 16 țări și o rețea de peste 190 de destinații.
Vezi și Wizz Air anunță Cluj-Napoca – Abu Dhabi, București – Aqaba și București – Gran Canaria
Zbor anulat spre Bari
Pe adresa Informateca.ro a sosit astăzi un mail al unui client Wizz Aitr supărat pentru că zborul din București spre Bari a fost anulat din cauza grevei de pe aeroporturile din Italia.
Clientul Wizz a trims si o captură de ecran cu mesajul primit de la companie. Este vorba despre zborul W6 3165 OTP-BRI.