BMW investește aproximativ 200 de milioane euro pentru mobilitate electrică în uzina din Munchen, unde va începe în 2021 producția de serie a modelului electric BMW i4.
Uzina cu aproximativ 8.000 de angajați face un pas pentru a deveni locație de producție pentru automobile integral electrice și pentru concepte de mobilitate ale viitorului. Astfel, atât mașinile cu motoare termice sau sisteme plug-în hybrid, cât și cele pur electrice pe baterii vor fi produse în viitor la Munchen pe aceeași linie de asamblare.
BMW Group urmărește strategia ca în fabricile sale să producă automobile complet electrice împreună cu modele plug-in hybrid sau cu motoare termice pe aceeași linie de producție, în loc să construiască structuri de producție separate pentru mașinile electrice. Aceasta dă posibilitatea companiei să se adapteze rapid la orice transformare a pieței. „Un sistem de producție pregătit pentru viitor are cel mai înalt grad de flexibilitate pentru a putea reacționa la fluctuațiile de volum și la evoluțiile pieței care în prezent nu sunt încă previzibile”, a explicat Engelhorn.
Robert Engelhorn este, din august, directorul uzinei din Munchen. Primele sale luni au fost marcate de începerea producției noului BMW Seria 3 la jumătatea lunii octombrie. Pe lângă producția de serie și lansarea noilor modele, un alt proiect viitor important va fi în centrul atenției în 2019: integrarea viitorului BMW i4.
Integrarea modelului BMW i4 necesită măsuri extinse, în special pentru construcția caroseriei și montarea automobilului. Această întrucât conceptul de caroserie al automobilului diferă semnificativ de arhitecturile modelelor produse anterior în fabrică din Munchen. De exemplu, la construcția caroseriei, acumulatorul de înaltă tensiune al BMW i4 necesită un ansamblu de podea aproape complet independent, care include un subcadru. Sarcina specialiștilor în planificare este aceea de a proiecta linii de producție complexe, astfel încât cei peste 1.000 de roboți să poată produce în fiecare minut nu doar caroseriile pentru BMW Seria 3, Seria 4 și M4, ci și pe cea a viitorului BMW i4.
BMW i4 impune un efort considerabil pentru uzină în privința logisticii și a furnizării de materiale. Multe componente ale BMW i4 diferă de componentele automobilelor convenționale. Aceasta înseamnă variante suplimentare de componente și, astfel, un număr tot mai mare de fluxuri de mărfuri care trebuie controlate.
Uzina BMW Group din Munchen este uzina principală a BMW Group. Fabrica este situată în partea de nord a orașului Munchen, în imediată vecinătate a sediului central al companiei, a Muzeului BMW, a BMW Welt și a Centrului de Cercetare și Inovație FIZ.
Din 1922, motoare și apoi automobile au fost produse în uzina BMW Group din Munchen din această locație. În prezent, până la 1.000 de automobile părăsesc zilnic linia de producție a uzinei BMW Group din Munchen, inclusiv BMW Seria 3 Sedan, BMW Seria 3 Touring, BMW Seria 4 Coupe și BMW M4 Coupe. Pe lângă producția de automobile, producția de motoare este, de mai mulți ani, o competentă de baza a uzinei. Portofoliul de motorizări include motoarele pe benzină cu trei, patru, opt și 12 cilindri, motoarele diesel cu șase cilindri, precum și motoarele de înaltă performanță, cu opt cilindri, pentru modelele BMW M.