SsangYong lansează noul pick-up Musso Grand la Geneva

Dinu Alexandru

Construit pe aceeași arhitectură ca noul Rexton, SsangYong Musso Grand împarte cu acesta construcția de caroserie pe șasiu pentru a furniza o camionetă extrem de rezistență, care să ofere performanțe excelente pe teren accidentat și siguranță sporită datorită șasiului quad frame și sistemului de tracțiune integrală.

După lansarea Musso, SsangYong prezintă acum modelul pick-up cu caroserie alungită Musso Grand. Acesta are un ampatament mai lung, de 3210 mm (cu 110 mm mai lung decât modelul standard Musso), o benă mai lungă, de 1610 mm (față de 1300 mm), un volum mai mare de încărcare de 1262 litri și încărcătură utilă de până la 1062 kg, mărit de la 850 kg.

Proiectat să transporte pasageri în confort și încărcături în siguranță, vehiculul reprezintă o combinație între o cabina dublă cu 5 locuri și o benă cu o capacitate mult mai mare. Această combinație dintre camionetă utilitară sport și automobil de transport persoane înseamnă că Musso Grand este proiectat să ofere stil, performanță și confort pentru șofer și familie sau colegi și o mare flexibilitate în transportul incarcaturilor.

Musso Grand este propulsat de același motor e-XDi220 ca modelele Rexton și Musso, furnizând o putere maxima de 181 CP la 4000 rpm și cuplu maxim de 400 Nm la turații între 1400 și 2800 rpm. Este disponibil fie cu transmisie manuală cu 6 trepte, fie cu transmisie automată Aisin cu 6 trepte, asigurând performanță remarcabilă de transmisie a puterii și durabilitate.

Nivelurile de dotare sunt foarte cuprinzătoare și includ funcții de siguranță cum ar fi asistență la schimbarea benzii de circulație, alertă privind traficul în spatele automobilului și detectare a unghiului mort, pentru prevenirea accidentelor.

Citeste si...  Liviu Dragnea vede conspiraţii oriunde: ”Serviciile nu sunt străine de acea plângere penală"

În interior, Musso Grand este surprinzător de bine dotat în comparație cu alte pick-upuri, oferă spațiu excelent la umeri și la picioare, iar scaunele sunt tapițate cu piele Nappa pentru lux și confort. De asemenea, este dotat cu un sistem infotainment care include un ecran HD de 9,2”, Apple CarPlay, Android Auto, oglindire wi-fi și conectivitate Bluetooth.

Bena oferă un volum de încărcătură de 1262 litri, fiind suficient de mare pentru a transporta un europalet. Este dotat cu prize de 12 V / 120 W și cârlige rotative pentru fixarea incarcaturilor de tipul uneltelor sau echipamentelor.

Camioneta este disponibilă în opt opțiuni de culoare exterioară, inclusiv alb perlat mătăsos, alb grandios, argintiu fin, negru spațial, gri marmură, roșu indian, albastru Atlantic și maro.

Al doilea rând de scaune a fost proiectat în așa fel încât trei pasageri adulți să poată călători confortabil, cu spațiu suficient pentru picioare și coate.

Sistemul de propulsie al noului Musso Grand folosește un motor turbo diesel de 2,2 litri fabricat de SsangYong, care furnizează o putere maximă de 181 CP și un cuplu de 400 Nm. Acest motor e-XDi220 deosebit de eficient, silențios și fiabil oferă accelerare progresivă la pornirea de pe loc și un cuplu mare la turații mici, caracteristic motoarelor SsangYong.

Transmisia este fie manuală cu 6 trepte, fie automată Aisin cu 6 trepte, apreciată pentru funcționarea lînă și durabilitate.

Pentru o mai bună eficientă și reducerea consumului de carburant, automobilul dispune de tracțiune 4×4 temporară cu puterea transmisă permanent roților din spate, roțile din față fiind cuplate electronic la nevoie, cu sau fără amplificarea cuplului la reductor, în funcție de cerințele deplasării pe drum sau pe teren accidentat.

Citeste si...  Cutremur în România în această dimineață

De asemenea, noul Musso este prevăzut cu un sistem de blocare a diferențialului, pentru a asigura o mai bună tracțiune pe pante abrupte și alunecoase și pentru creșterea capacității de remorcare.

Nivelurile de zgomot, vibrație și rigiditate (NVH) ale noului Musso sunt mult îmbunătățite față de modelul pe care îl înlocuiește, datorită celor 8 tampoane de caroserie și căptușeală din poliester (PET) a carenajului roților, zgomotul transmis de la drum fiind redus pentru că pasagerii să călătorească în confort. Compartimentul motorului este mai bine etansat pentru a îmbunătăți izolația fonică, rezistență la praf și impermeabilitatea, iar tampoanele motor din cauciuc de dimensiuni mai mari ajută la reducerea zgomotului și vibrației motorului.

Datorită construcției Quad Frame din oțel de înalta rezistență, camionetă este mai rigidă decât rivalele sale, rezultat obținut prin utilizarea oțelului cu rezistență la rupere de 1,5 GPa – o premieră mondială – și realizarea șasiului în proporție de 79,2% din oțel de înalta rezistență. Datorită acestei construcții, pe lângă îmbunătățirea substanțială a rezistenței caroseriei, greutatea este de asemenea redusă.

Musso este prevăzut și cu elemente pentru absorbția impacturilor în volan și în coloana de direcție pentru reducerea la minim a rănirilor într-o coliziune frontală, în timp ce structura și materialele utilizate în zona frontală a caroseriei sunt proiectate să îmbunătățească siguranță pietonilor.

Camioneta oferă și numeroase alte sisteme de siguranță, cum ar fi asistență la schimbarea benzii de circulație, alertă privind traficul în spatele automobilului și detectare a unghiului mort, pentru prevenirea accidentelor.

Sistemul avansat de infotainment include radio DAB, Apple CarPlay și Android Auto cu oglindirea dispozitivelor, cu toate funcțiile inclusiv navigație afișată pe un ecran de 8,0” sau în HD pe un ecran lat de 9,2” (în funcție de model), sistemul de navigație TomTom fiind de asemenea disponibil.

Citeste si...  Premierul britanic nu e deranjat de un Brexit fără acord

Panoul de instrumente Supervision cuprinde un ecran LCD de 7” care asigura o bună vizibilitate și ajută șoferul cu informații afișate convenabil, de exemplu calculatorul de parcurs și îndrumări pas cu pas de la sistemul de navigație, oferind trei opțiuni diferite de afișaje digitale.

Sunt disponibile camere video frontale și retrovizoare și o colecție de sisteme de asistare electronică pentru siguranță de ultima ora, care include sistemul de monitorizare de jur împrejur 3D 360 de grade.

Date tehnice:
motor diesel e-XDi 220 2,2L cu filtru catalitic de particule diesel (CDPF)
Transmisie manuală cu 6 trepte, cu indicator pentru schimbarea treptei
Transmisie automată cu 6 trepte cu comutator pentru schimbarea manuală a treptelor pe selectorul de trepte
4WD temporar cu comutare în mers
Suspensie față cu dublu braț triunghiular și arcuri elicoidale
Suspensie spate cu arc lamelar
Sistem de suspensie spate cu 5 brațe și arcuri elicoidale (disponibil cu motorizare diesel)
Frâne față și spate cu discuri ventilate
Frână de parcare manuală
Rezervor de carburant de 75 litri
Montant pentru cârlig de remorcare
Stabilizator voltaj
Direcție asistată hidraulic, respectiv electric variabilă


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *