logo informateca logo informateca
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
InformatecaInformateca
Cauta...
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
Follow US
© 2024 Informateca.ro
Economie

Airhelp, companie specializată în obținerea de compensații de la companiile aeriene a deschis birou în România

Informateca
Informateca
28 septembrie 2017
Share
SHARE

Acum patru ani, niște tineri danezi afectați de întârzieri și anulări ale zborurilor și cu probleme în a-și recăpăta banii de la companiile aeriene au pus bazele Airhelp, companie activă în obținerea de compensații pentru cei aflați în aceste situații. Așa a apărut Airhelp, în Silicon Valley, cu suportul incubatorului YCombinator.

Luna aceasta, Airhelp și-a deschis reprezentanță în România, țară în care aproximativ 120.000 de pasageri au fost afectați în ultimii trei ani de zborurile întârziate sau anulate, după datele colectate de companie.

Din totalul numărului de zboruri programate în ultimele 36 de luni, peste 1.500 nu și-au respectat programul de zbor, cele mai multe astfel de întâmplări având loc la nivelul anului 2016, când 566 de zboruri au fost întârziate sau anulate.

La nivelul anului 2017, până în luna august inclusiv, 356 de curse au creat probleme unui număr de aproape 31.000 de pasageri români. Dacă toți aceștia ar aplica pentru despăgubire, așa cum sunt îndreptățiți, conform Directivei Europene nr.261/2004, suma ce ar trebui achitată de către operatorii aerieni s-ar ridica la aproape nouă milioane de euro.

- Publicitate -

Doar 1% dintre pasageri primește compensațiile la care are dreptul

Tot la nivelul anului 2017, cea mai aglomerată zi pe aeroporturile din România a fost 18 august, data la care erau programate 285 de zboruri cu plecare din România. Dintre acestea, 29 au avut întarzieri între 15 și 180 de minute, două au avut întârzieri mai mari de trei ore, respectiv alte două au fost anulate. Din aproximativ 34.000 de pasageri din acea zi, 450 sunt eligibili pentru compensații, sumele totale fiind de aproape 138.000 de euro pentru cele patru zboruri.

Dacă ne raportăm la ultimii trei ani, limita maximă de la momentul cursei pentru solicitarea despăgubirilor, valoarea totală a totală a acestora s-ar ridica la 34 de milioane de euro.

„Mulți pasageri nu-și cunosc drepturile și, deși sunt eligibili pentru compensație, nu știu cum să o obțină sau de unde să înceapă. Dacă ne gândim că simpla scanarea a boarding pass-ului îi ajută să-și verifice eligibilitatea, iar noi le facilităm accesul la compensații – reprezentându-i inclusiv în instanță dacă se ajunge acolo-, procesul ar trebui să fie foarte ușor. Însă, România nu a fost obișnuită cu astfel de abordări. Gândiți-vă că numai 2% din populația globală își cunoaște drepturile și numai aproximativ 1% primește vreodată despăgubirile la care are dreptul, spune Ștefan Radu, country manager pe România al AirHelp.

Spre comparație, o țară ca Polonia are aproximativ 330.000 pasageri afectați, cu o valoare eligibilă a compensațiilor de aproape 91 milioane de euro, în timp ce Cehia are mai mult de 135.000 de pasageri afectați, iar Bulgaria mai puțin de 50.000.

Problema cu TAP sau Ryanair

Rata mică de aplicare pentru compensații a determinat AirHelp să intre în România, unde în mai puțin de o lună a primit 200 de cereri de compensații.

- Publicitate -

„Vă dau câteva exemple recente. La prima problemă cu zborurile TAP Portugal am avut o rată de aplicare sub 10%. La cea din urmă, rata s-a dublat. Iar în prezent, din cauza anulărilor zborurilor Ryanair din septembrie și octombrie, avem de trei ori mai mulți pasageri care cer despagubiri. În acest caz, persoanele afectate pot primi compensații de până la 400 de euro, indiferent de prețul plătit pe biletul de avion dacă Ryanair nu le-a anunțat de anulare printr-un mesaj personal, nu comun către baza de date, cu cel putin 14 zile înainte de decolare. De asemenea, operatorul aerian trebuie să le ofere o destinație alternativă spre care să decoleze cu cel mult două ore înainte de ora inițială și să aterizeze la cel mult patru ore după cursa stabilită inițial”, spune Ștefan Radu.

În general, anulările și întârzierile pot aduce pasagerului compensații de până la 600 de euro. Valoarea despăgubirii depinde de durata zborului și distanța până la destinație, respectiv motivul anulării sau întârzierii.

Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste trei milioane de pasageri să primească despăgubiri, în valoare de peste 160 de milioane de euro, la nivel mondial. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.

Sursa: Airhelp, companie specializată în obținerea de compensații de la companiile aeriene a deschis birou în România

Etichete:companii
Distribuie articol:
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Copiaza linkul Print
Ad imageAd image
Publicitate
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image

Parteneri

  • CasoTeca
  • AgroTeca
  • Pedagoteca
  • Prescu.ro

Articole similare

transelectrica
Economie

Transelectrica a raportat un profit net de 104 milioane lei

Transportatorul naţional de energie electrică, Transelectrica, a înregistrat, în prima parte a anului, un profit net de 104 milioane lei,…

1 Minute
alfa 33 stradale
Auto

Alfa Romeo și-a dezvăluit noul său model 33 Stradale

Alfa Romeo și-a dezvăluit noul său model 33 Stradale, primul automobil dezvoltat de marcă în epoca Stellantis, având în spate…

4 Minute
Economie

România este pe locul 15 în UE în funcţie de capacitatea de cazare turistică, în urma Ungariei şi Bulgariei

România se află pe locul 15 în Uniunea Europeană în funcţie de capacitatea turistică, cu 326.098 de paturi disponibile în…

1 Minute
AnunțuriEconomie

Volkswagen Passat cu kilometri reali, la 12 900 euro

Îți cauți o mașină tare, la un preț bun, să bați drumurile țării și cele străine, dar care să nu…

3 Minute
logo informateca logo informateca
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii
Info Utile
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii

Publicațiile


 

CasoTeca: CasoTeca | Noutati casa si gradina | Amenajari interioare si exterioare | Amenajari gradini | Informatii Utile Casa

PedagoTeca: Stiri educatie | Prescolari | Scolari | Universitar | Studii strainatate | Actualitate | Opinii

AgroTeca: AgroTeca | Noutati agricultura | Produse agricole | Utilaje agricole

InformaTeca: InformaTeca | Noutati online | Casa si Gradina | Educatie | Agricultura | Economie | Sport | Politica

Alte site-uri: PRescu.ro | MoneyBuzz.ro | CurierulNațional.ro | Goool.ro | SlatinaBuzz.ro

 

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?