Vitacom Electronics, vânzător și distribuitor de produse electronice, a reușit anul trecut o cifră de afaceri de 10,7 milioane euro, cu 16% mai mult decât în 2016. Înființată în 1991 de Vasile Andrei Vita în Cluj, compania a reușit să crească câte puțin în fiecare an și să devină un nume respectat în piață.
Produsele care s-au vândut cel mai bine în 2017 sunt cele din gama WELL, mai precis, sursele neîntreruptibile pentru centrale termice, ventilatoarele și robineții electrici. Anul 2017 a mai însemnat pentru Vitacom și implementarea softului de aprovizionare, apariția brandului WELL în cadrul comunicatelor Superbrands și introducerea de tablete în magazinele en-detail, care au ca scop reducerea timpului petrecut la casa de marcat.
Compania este prezentă pe toate canalele de distribuţie: magazine tradiționale, online, dar și prin magazine proprii şi exporturi. Vitacom exportă produsele Well, Fixpoint, Goobay şi Chrome în Ungaria, Bulgaria, Slovenia, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Estonia, Grecia, Cipru, Spania, Portugalia, dar şi in Germania.Well și Chrome sunt branduri proprii.
Electrice și electrocasnice, principalele categorii comercializate
Pentru a afla mai multe despre evoluția companiei și despre planurile de viitor, am stat de vorbă cu Aviva Vita, Marketing Director Vitacom Eletronics.
BusinessCover: Cum se simte creșterea economică și avansul consumului în vânzările companiei?
Aviva Vita: În ceea ce privește cifra de afaceri, după cum am menționat și în alte comunicate, am înregistrat o creștere de 16%. Însă în ceea ce privește profitul net, creșterea de 210%, până la circa 500.000 euro, a fost surprinzătoare și pentru noi. Faptul că produsele din portofoliul Vitacom sunt de calitate medie-superioară cu un raport preț-calitate echilibrat, ne plasează într-o poziție favorabilă în perioada de creștere economică.
Există o categorie de produse care au crescut mai mult decât în mod normal? Care sunt principalele categorii de produse sau produse căutate de clienți?
Trăim în era informațională în care obiectul preferat, de care ne atașăm aproape obsesiv este smartphone-ul. Astfel, produsele complementare acestuia reprezintă principala cerere. Cea mai relevantă categorie din perspectiva vânzărilor o reprezintă în continuare electricele și electronicele. Din 2017, WELL înglobează șapte categorii de produse, dintre care cea mai nouă, ENERGY, s-a bucurat de popularitate și anul trecut și anul acesta.
Cum au evoluat brandurile companiei, Well și Chrome, în vânzări și cum sunt percepute de consumatori?
Brandurile noastre proprii reprezintă o pondere din ce în ce mai mare în cifra de afaceri – fapt cu care ne mândrim. Deși am înregistrat o valoare de vânzare record în 2016 pentru aceste branduri, în 2017 aceasta a crescut cu încă 34%.
Cum vă afectează modificările fiscale din ultimele luni?
În general, orice modificare legislativă sau fiscală generează costuri suplimentare în societățile comerciale prin faptul că necesită modificări de soft și studierea cu atenție a schimbărilor în vederea implementării acestora. Vitacom și-a asumat mutarea contribuțiilor de la angajator la angajat, fapt care nu a influențat activitatea echipei în afară de creșterea procedurilor birocratice. A fost important pentru management ca angajații să nu resimtă modificările fiscale.
Cum este piața forței de muncă din Cluj Napoca? Găsiți ușor angajații de care aveți nevoie?
Pretențiile salariale cresc într-un mod nejustificat fată de competențele forței de muncă. Presiunea este reală și o simțim și noi, astfel am fost nevoiți să creștem costurile salariale. Totodată, oferim și cursuri interne sau oportunitatea de participare la cursuri de specializare externe susținute financiar de companie.
Cresc vânzările online
Care este ponderea vânzărilor online versus offline? Aveți în plan deschiderea de noi magazine fizice?
În 2017, 28% dintre vânzările totale s-au realizat online. Menționăm că suntem în plin proces de reînnoire a platformelor online, astfel preconizăm o creștere semnificativă în perioada următoare.
Care sunt planurile pentru viitor ale companiei, în ce direcții se dorește extinderea? Ce estimări aveți pentru 2018?
Ne-am extins echipa de export și e-commerce, astfel dorim o creștere a activității în aceste direcții. În 2018 investim în eficientizarea activității din depozit prin programul guvernamental „Comert și turism”. La fel am planificat să creștem eficiența procesului de aprovizionare – astfel am investit într-un soft nou pentru acest departament. În plus, cum am menționat deja, ne axăm și pe dezvoltarea activității comerciale pe platformele online.
Sursa: Aviva Vita: Vitacom se concentrează pe export și pe vânzările online