Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania a fost de aproximativ 1,05 miliarde lei în primul semestru al acestui an, în creştere uşoară faţă de 1,02 miliarde de lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, din care profitul băncii 907 milioane lei, de asemenea în urcare faţă de 901 milioane lei în perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat.
Subsidiarele şi participaţiile de capital au contribuit cu peste 139,5 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT.
Activele Grupului au crescut până la 140,1 miliarde lei (+5,76% faţă de 31 decembrie 2021), iar creditele s-au majorat la 64,9 miliarde lei (+15,58% faţă de 31 decembrie 2021).
Primul semestru a adus, de asemenea, o creştere cu 1.600 de clienţi noi şi aproape 800 de credite, pe zi. BT a atras în prima jumătate a anului peste 285.000 de clienţi, ajungând la 3,75 de milioane.
Depozitele clienţilor au ajuns la 110,9 miliarde lei, din care 72,8 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice iar 38,1 miliarde lei ale persoanelor juridice.
Veniturile operaţionale ale băncii au crescut cu 17,6%, până la 2,8 miliarde lei.
Costul aferent contribuţiei băncii la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare a crescut cu 71%, la 151 de milioane lei, impactând negativ rezultatul semestrului, se precizează în comunicat.
În perioada ianuarie-iunie, Banca Transilvania a acordat aproape 140.000 de credite persoanelor fizice şi companiilor, în valoare de 14,17 miliarde lei.
Potrivit sursei citate, în 2022, BT a fost cel mai mare partener în programele guvernamentale IMM Invest şi AGRO IMM Invest, dar şi în alte scheme de garantare pentru IMM-uri lansate în 2022 (Rural Invest, IMM Prod, Garant Construct), cu o valoare totală finanţată de peste 2,8 miliarde lei.
„Am continuat în primul semestru finanţarea economiei şi a statului, în condiţiile în care oferim randamente bune pentru economiile păstrate la BT. Am ajuns la noi recorduri ale tranzacţiilor atât în ceea ce priveşte plăţile cu cardurile, cât şi operaţiunile companiilor, pe fondul creşterii activităţii băncii. Creştem pe toate segmentele de piaţă, în condiţii de profitabilitate şi oferim clienţilor dobânzi competitive, în timp ce avem cea mai bună dinamică în atragerea de noi clienţi. În ciuda condiţiilor provocatoare prin care trece economia, ne uităm cu încredere la perioada următoare. Avem apetit pentru finanţare şi creşterea activităţii BT”, a declarat Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Sorin Cîmpeanu spune are rezultate fără precedent în discuțiile cu studenții
Banca Transilvania a ajuns la 2,5 milioane de carduri unice în wallet-urile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay şi Garmin Pay, iar numărul plăţilor cu telefonul s-a dublat în semestrul întâi din acest an faţă de aceeaşi perioadă din 2021, ajungând la 53 milioane. În total, 82% din clienţii băncii sunt clienţi unici digitalizaţi.