Producătorii japonezi de scutece își îndreaptă atenția către piața pentru adulți, pe măsură ce rata natalității scade și populația îmbătrânește.
Scăderea numărului de nașteri în Japonia a determinat companiile să își regândească strategiile de afaceri, orientându-se către nevoile unei populații de vârstnici tot mai numeroase.
Un exemplu în acest sens este compania Unicharm, care a raportat o creștere semnificativă a vânzărilor de produse pentru incontinență destinată adulților.
Pe măsură ce nașterile au scăzut anul trecut la un nivel record, populația Japoniei este probabil să continue să de micșoreze cu aproximativ 30%, până la 87 de milioane de oameni până în 2070.
De asemenea, patru din zece japonezi va avea, la acea data, o vârstă de 65 de ani sau mai mult, arată estimările.
Adulții, mai profitabili decât bebelușii
Aceasta reflectă o tendință generală în industrie, unde piața scutecelor pentru adulți a devenit mai profitabilă decât cea pentru copii.
Strategia include nu doar adaptarea produselor pentru a fi mai confortabile și eficiente, dar și educarea publicului și a personalului medical despre beneficiile utilizării acestor produse pentru menținerea unei vieți active și independente pentru vârstnici.
Această schimbare a fost necesară, având în vedere că Japonia se confruntă cu o problemă demografică majoră: o rată a natalității în continuă scădere și o populație care îmbătrânelte rapid.
Rezultatele sondajului au arătat că potențialii cumpărători au găsit produsele companiei utile.
„Ne putem aștepta ca piața scutecelor pentru adulți să continue să crească și, prin urmare, dedicăm resursele companiei noastre acelei piețe în vederea extinderii acestor produse”, a spus un producător de scutece pentru adulți.
Până în anul 2027, piața de scutece din Japonia pentru adulți va crește cu 16%, până la 98,9 miliarde de yeni (612 milioane de dolari), în timp ce cea pentru bebeluși este estimată să se contracte cu 8% până la 84,6 miliarde de yeni, potrivit datelor furnizate de firma de cercetare Fuji Keizai.
