Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora – soldare, lichidare, vânzări promoţionale – trebuie să respecte o serie de reguli, printre care şi aceea conform căreia preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, adică celui mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, precizează directorul ANPC Paul Anghel.
Acesta se referă la campania de reduceri de Black Friday.
”Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday. De asemenea recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs. În cazul în care aceştia consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomandăm să ne semnaleze orice abatere şi îi asigurăm că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, precizează directorul general al ANPC Paul Anghel.
El subliniază că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora – soldare, lichidare, vânzări promoţionale – trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.
Citește și: România are barajul asigurat înainte de meciul cu Suedia