BMW prezintă M8 Coupé şi Cabriolet

0

BMW M GmbH începe o nouă ofensivă asupra segmentului de lux cu un cvartet de automobile sport de înaltă performanţă, chiar în vârful portofoliului său de modele: noile BMW M8 Coupé şi BMW M8 Competition Coupé, dar şi noile BMW M8 Cabriolet şi BMW M8 Competition Cabriolet.

Noile modele îşi obţin energia pentru performanţele lor excepţionale de la cel mai puternic motor dezvoltat vreodată pentru un automobil BMW M GmbH. Capabil să urce în turaţii, motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo dezvoltă 441 kW/600 CP la noile BMW M8 Coupé şi BMW M8 Cabriolet, respectiv 460 kW/625 CP la modelele Competition. Propulsorul de înaltă performanţă este combinat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, iar puterea motorului este transferată la drum prin intermediul sistemului de tracţiune integrală M xDrive.

Tehnologia şasiului specifică modelului a fost concepută şi adaptată ţinând cont de cerinţele specifice utilizării pe circuit. Una din caracteristicile şasiului care iese în evidenţă în mod special, este nou dezvoltatul sistem de frânare integrat, o versiune specifică M a celui care oferă conducătorului două setări diferite privind reacţia pedalei de frână. Noile modele vârf de gamă de la BMW M GmbH vor avea premiera mondială în cadrul evenimentului BMW Group #NextGen, care are loc la BMW Welt din München, în perioada 25-27 iunie 2019.

Interacţiunea precisă dintre trenul de rulare, tehnologia şasiului şi aerodinamică a fost finisată cu grijă de-a lungul dezvoltării intense pe circuitul de teste al BMW Group din Miramas (sudul Franţei), centrul de teste de iarnă de la Arjeplog (Suedia) şi bucla Nordschleife de pe Nürburgring, dar şi pe alte circuite de curse. Experienţa acumulată din dezvoltarea modelului de curse BMW M8 GTE a jucat şi ea un rol în procesul de configuraţie. Caracterul bazat pe performanţă al motorului, transmisiei şi şasiului permite noilor BMW M8 Coupé şi BMW M8 Cabriolet să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,3, respectiv 3,4 secunde. Noul BMW M8 Competition Coupé sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde, iar noul BMW M8 Competition Cabriolet în 3,3 secunde.

Reacţii rapide, dorinţa de turaţii şi livrare susţinută a puterii: motorul V8 cu caracteristicile de performanţă M specifice

Motorul V8 prezintă o combinaţie convingătoare de reacţii foarte rapide, un apetit deosebit pentru turaţii ridicate şi livrare susţinută a puterii pe un interval foarte larg al turaţiilor. Tehnologia M TwinPower Turbo a propulsorului de 4,4 litri include două turbocompresoare – poziţionate în deschiderea V dintre cele două rânduri de cilindri şi având eficienţă optimizată – şi răcire indirectă a aerului de încărcare, dar şi sistem de injecţie directă ce funcţionează la o presiune maximă de 350 bar. Un alt punct de atracţie tehnologică o reprezintă galeriile de evacuare transversale.

La noile BMW M8 Coupé şi BMW M8 Cabriolet, motorul oferă un cuplu maxim de 750 Nm ce este disponibil între 1.800 şi 5.600 rpm – şi furnizează o putere maximă de 441 kW/600 CP la 6.000 rpm, turaţia maximă fiind limitată la 7.200 rpm. Propulsorul modelelor Competition duce vârful curbei de cuplu până la 5.800 rpm şi dezvoltă o putere maximă de 460 kW/625 CP la 6.000 rpm, instinctul de a urca în turaţii, derivat din curse, fiind şi mai evident. Cea mai puternică variantă a motorului V8 beneficiază de o prindere specială a propulsorului pentru o conexiune mai rigidă cu structura automobilului. Aceasta are ca rezultat o reacţie şi mai clară a motorului şi are şi un efect pozitiv asupra întoarcerii imediate şi a transmiterii zgomotului motorului în habitaclu.

Un sistem de răcire sofisticat asigură temperaturi optime de operare în orice moment, atât în utilizare zilnică pe traseele urbane, cât şi atunci când automobilele sunt pe circuit. Modul central de răcire, de exemplu, este flancat de două circuite de apă pentru temperatură ridicată. Iar sistemul include şi un răcitor suplimentar pentru uleiul motorului şi un răcitor separat pentru uleiul transmisiei. Provocările particulare ale condusului pe circuit sunt reflectate în designul sistemului de alimentare cu ulei. Baia de ulei are o cameră frontală mai mică, care este folosită atunci când este necesară o capacitate suplimentară. O etapă de aspiraţie suplimentară permite ca pompa de ulei controlată de program să tragă lubrifiantul din camera mai mică. Acest lucru asigură o furnizare fiabilă a uleiului în orice moment, chiar şi la accelerări laterale şi longitudinale extreme.

Cititi si BMW aduce in vară primele exemplare X1 facelift

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele