Companiile de navigaţie au suspendat pentru 30 de zile schimburile de echipaje la vapoare, acestea neputând fi efectuate ca urmare a măsurilor de protecţie împotriva infectării cu coronavirus luate la nivel global, precum închiderea graniţelor, marinarii rămânând blocaţi la bordul navelor, a informat Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN).
Potrivit unei postări făcute miercuri seară pe pagina de Facebook a SLN, în cazul transportului maritim sunt solicitate forurilor europene anumite derogări de la măsurile instituite.
„O situaţie fără precedent cu măsuri fără precedent. Ieri, toate sindicatele europene sub reprezentarea ETF (Federaţia Europeană a Transportatorilor) au ridicat problema majoră cu care se confruntă transporturile europene. Astfel, a fost înaintată de ETF o scrisoare către Comisarul pentru Transporturi din cadrul Comisiei Europene, Adina-Ioana Vălean. Pentru transporturile maritime se solicită excepţii pentru navigatori de la măsurile de interzicerea circulaţiei instituite de statele europene. Navigatorii sunt foarte importanţi pentru menţinerea în funcţiune a sectorului maritim şi a schimburilor comerciale şi, de aceea, repatrierea navigatorilor trebuie asigurată în deplină siguranţă. Totodată, reprezentanţi ai IMO, ai ISF (International Shipowner Association) şi ITF inclusiv Grupul de Negociere (JNG) discută despre problemele grave cu care se confruntă transportul maritim prin decizia multor ţări de interzicere a circulaţiei şi închiderea graniţelor”, a transmis SLN.
Aveți rude în Portugalia! Stare de alertă din cauza coronavirus
Companiile de navigaţie au suspendat pentru 30 de zile schimburile de echipaje, din cauza imposibilităţii efectuării lor. Totodată, din ce în ce mai multe ţări care acordă pavilioane navelor au început să ofere derogări de la aplicarea unor convenţii internaţionale. O altă problemă discutată este aceea legată de datele de valabilitate a certificatelor de competenţă şi a actelor de identitate ale navigatorilor, documente care ajung să expire sau au expirat.
„România a transmis către IMO prin reprezentantul CERONAV, Ovidiu Cupşa, punctul de vedere oficial în acest context. O decizie privind rezolvarea acestor probleme este aşteptată cu foarte mare interes”, a postat SLN.
Liderul SLN, Adrian Mihălcioiu, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) România, a declarat, pentru AGERPRES, că România are, la ora actuală, aproximativ 28.000 de marinari, număr în care este inclus şi personalul de pe navele de croazieră, aproape 9.000 dintre aceştia desfăşurându-şi efectiv activitatea.