Companiile de transport alternativ au ajuns la un acord cu reprezentanții Guvernului

0

Reprezentanții companiilor de transport alternativ au ajuns la un acord cu reprezentanții Guvernului în ceea ce privește proiectul de ordonanță de urgență dedicat aplicațiilor de transport alternativ din România. Ca urmare, „noile reglementări vor asigura condiții egale de autorizare între aplicațiile de transport alternativ și companiile de taxi”, arată un comunicat transmis joi de Clever Taxi.

Printre prevederile agreate astăzi cu privire la transportul alternativ și cuprinse în proiectul de ordonanță de urgență se află următoarele:

– Toți șoferii trebuie să fie autorizați pentru transport alternativ, să dețină cazier judiciar, avize medicale și psihologice, să dețină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări și să dețină o casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar
– Toate aplicațiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de către Ministerul Comunicațiilor și să achite o taxă anuală calculată în funcție de numărul de mașini înrolate
– Autoturismele care desfășoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) și să respecte standarde de vechime.

”Susținem intenția Guvernului de a crea condiții egale între șoferii de taxi și cei de transport alternativ, promovând o concurență loială între cele două tipuri de servicii pe piața din România, care să protejeze cetățenii, șoferii și să contribuie la creșterea calității serviciilor de transport. Clever a reprezentat atât interesele șoferilor de taxi, cât și dezvoltarea generală a serviciilor de transport, în contextul în care piața se confruntă cu un deficit mare pe zona de transport de pasageri. Am avut astăzi un dialog constructiv cu autoritățile și ne așteptăm ca ordonanța de urgență pentru reglementarea aplicațiilor să fie adoptată săptămâna viitoare, pentru a putea reveni la condițiile optime de funcționare a pieței”, Anca Gherle, Public Affairs Manager, Clever.

Citește și Cuc contrazice ordonanţa dată de colegii săi în privinţa Uber

„Aplicațiile de mobilitate urbană sunt folosite de circa 2,5 milioane de români, iar existența și buna funcționare a acestora sunt esențiale pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe ale țării”, precizează compania.

Reamintim că în urmă cu o săptămână – joi, 16 mai – în România operațiunile firmei au intrat sub incidența unei ordonanțe care interzice transportul neautorizat de persoane în regim de taxi sau închiriere. Sub incidența noului normativ intră branduri precum Uber, Clever Taxi sau Bolt (fostul Taxify).

Ce dispune ordonanța privind taximetria neautorizată

Ordonanţa de Urgenţă care modifică legea taximetriei (38/2003), intrată joi în vigoare, nu scoate din piaţă aplicaţiile Uber, Bolt sau Clever Taxi, dar şoferii care folosesc aceste aplicaţii pot fi amendaţi mult mai uşor şi riscă amenzi de până la 5.000 de lei.
Ordonanţa elimină sintagma „în mod repetat” din Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi.

Concret, până acum, persoanele fizice sau juridice care efectuau în mod repetat transport public de persoane, contra cost, erau sancţionate cu amenzi de la 1.000 la 5.000 de lei.
Odată cu eliminarea acestei sitagme, autorităţile nu mai sunt nevoite să demonstreze că şoferii Uber, Bolt sau Clever Taxi transportă persoane în regim de taxi în mod repetat – este suficent să fie prinşi făcând asta o sigură dată pentru a fi amendaţi.

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele