Cele trei nopţi de concerte sold-out ale lui Taylor Swift din Edinburgh, Scoţia, au declanşat înregistrări sismice la peste 6 kilometri de locul spectacolului, potrivit British Geological Survey, agenţia naţională de monitorizare a cutremurelor din ţară.
Şi este aşteptat ca şi impulsul financiar atât pentru oraş, cât şi pentru întreaga ţară să fie, de asemenea, unul seismic, turneul Eras urmând să adauge un miliard de lire sterline (1,27 miliarde de dolari) economiei britanice, potrivit cercetărilor băncii britanice Barclays, transmite CNBC.
Stadionul Murrayfield din Edinburgh a înregistrat un record de prezenţă în weekendul de concert, în timp ce megastarul american a cântat timp de aproximativ 3 ore şi jumătate în fiecare noapte, vineri, sâmbătă şi duminică.
”Activitatea sismică a fost generată în principal de fanii care dansau pe muzică şi a atins apogeul la 160 de bătăi pe minut (bpm) în timpul ”… Ready For It?”, când mulţimea transmitea aproximativ 80 kW de putere”, a scris BGS în un raport, adăugând că acesta este ”echivalent cu aproximativ 10-16 baterii auto”.
BGS foloseşte instrumente ştiinţifice avansate suficient de delicate pentru a identifica chiar şi cea mai mică activitate seismică de la kilometri distanţă; în timp ce a detectat vibraţiile stadionului, ”era puţin probabil să fi fost simţite de altcineva decât cei din imediata apropiere”, a scris agenţia.
Cântecele lui Swift ”Ready For It?” ”Cruel Summer” şi ”Champagne Problems” au generat cea mai semnificativă activitate seismică în fiecare noapte.
Chiar şi cu temperaturile reci din Scoţia şi reprizele ocazionale de ploaie, fanii au părut hotărâţi să o tolereze şi s-au asigurat să danseze în tribune.
