Comisia Federală de Comunicații (FFC) din SUA a aplicat o amendă de 6 milioane de dolari unui consultant politic pentru falsificarea vocii președintelui Joe Biden în apeluri telefonice automate, care îndemnau în mod fals alegătorii din New Hampshire să nu participe la alegerile primare democrate din stat.
Kramer lucrase pentru contracandidatul lui Biden în primare, reprezentantul Dean Phillips.
„Acum este ieftin și ușor să folosești inteligența artificială pentru a clona voci și a ne inunda cu sunete și imagini false. Prin aproprierea ilegală a imaginii cuiva cunoscut, această tehnologie poate interfera ilegal cu alegerile. Trebuie să o denunțăm atunci când o vedem și să folosim toate instrumentele la dispoziția noastră pentru a opri această fraudă,” a declarat președinta FCC, Jessica Rosenworcel.
Trimiterea mesajelor false a costat doar 500 de dolari
În mai, Steven Kramer, un consultant politic democrat din Louisiana, a fost acuzat în New Hampshire pentru inițierea unor apeluri care păreau să conțină mesaje din partea lui Biden, îndemnând locuitorii să nu voteze până în noiembrie.
În ianuarie, Kramer a declarat în presă că a plătit 500 de dolari pentru a trimite apelurile către alegători, cu scopul de a atrage atenția asupra pericolului utilizării inteligenței artificiale în campanii.
FCC a afirmat că apelurile au fost generate folosind o înregistrare audio deepfake creată de AI pentru a suna ca vocea lui Biden.
Regulile FCC interzic transmiterea de informații inexacte legate de identificarea apelantului.
Amenda trebuie plătită în 30 de zile
Comisia a precizat că Kramer va fi obligat să plătească amenda în termen de 30 de zile sau cazul va fi înaintat Departamentului de Justiție.
În august, Lingo Telecom a fost de acord să plătească o amendă de 1 milion de dolari, după ce FCC a declarat că a transmis apelurile automate false din New Hampshire.
Conform înțelegerii, Lingo va implementa un plan de conformitate care necesită respectarea strictă a regulilor de autentificare a ID-ului apelantului ale FCC.
În luna iulie, comisia a votat o propunere care ar obliga posturile de radio și televiziune să informeze publicul dacă reclamele politice conțin materiale generate de inteligența artificială. Propunerea este încă în așteptarea aprobării.