Ford primește comenzi pentru crossover-ul Focus Active, model disponibil în două variante de caroserie, hatchback cu cinci uși sau wagon. Garda la sol este ridicată cu 30 de milimetri pe puntea față și cu 34 de milimetri pe puntea spate față de versiunea standard a lui Focus.
Noul model păstrează dinamica lui Focus adăugând moduri superioare de rulare pe teren accidentat și o poziție mai înaltă la volan.
Focus Active oferă suplimentar două noi moduri de rulare selectabile – Slippery și Trail și bare longitudinale de plafon, în standard, care ajută la transportul bicicletelor sau al echipamentelor sportive.
În ceea ce privește motorizările, opțiunile sunt sofisticate și includ motoarele pe benzină 1.0 EcoBoost 125 CP și 1.5 EcoBoost 150 CP, 182 CP, dar și unitățile diesel 1.5 EcoBlue 120 CP și 2.0 EcoBlue 150 CP. Acestea pot fi cuplate cu transmisii manuale cu șase trepte sau automate cu opt trepte.
Sistemele de asistență a șoferului includ tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), faruri adaptive (Adaptive Front Lightning System) și sistemul de asistență activă la parcare (Active Park Assist).
„Vânzările de SUV-uri Ford au crescut cu peste 19% în octombrie față de aceeași lună a anului anterior, iar SUV-urile reprezintă acum mai mult de una din cinci mașini vândute de Ford în Europa. Familia de modele crossover Active le oferă clienților o opțiune suplimentară care se încadrează în trendul mașinilor cu design inspirat de SUV-uri”, spune Roelant de Waard, vicepreședinte Marketing, Vânzări și Service în cadrul Ford Europa.
Noul Focus Active este al treilea membru al familiei de crossovere Active, după ce în cursul acestui an au fost lansate pe piață noile Fiesta Active și KA+ Active.
Echipat încă din versiunea standard, atât în varianta hatchback cu cinci uși, cât și în cea wagon, cu suspensie independentă spate Ford în configurație cu braț scurt/lung (SLA sau Short Long arm independent suspension), șasiul lui Focus Active are o geometrie unică a arcurilor, amortizoarelor, barelor stabilizatoare și articulațiilor.
Sistemul de suspensii de tip SLA optimizează confortul și adaptabilitatea, dispunând de un submodul izolat care oferă echilibrul dorit între modul în care puntea față și puntea spate răspund la neregularitățile șoselei, rezultatul fiind călătorii mai line. Bucșele complexe au caracteristici diferite de rigiditate în funcție de direcția în care sunt antrenate, diminuând efectul neplăcut al gropilor mici și limitând zgomotul și vibrațiile. Geometria unică a suspensiei SLA pe varianta wagon repoziționează amortizoarele, ajutând mașina să rămână agilă și reactivă chiar și atunci când portbagajul este încărcat la maximum. În plus, această configurație a permis maximizarea spațiului dedicat bagajelor.
Produs la fabrica Ford din Saarlouis, Germania, noul Ford Focus Active este acum disponibil pentru comenzi.