Cum se îmbină practica cu producția la Cluj-Napoca. Iaurt, vin și bere, marca USAMV

Informateca

Universitățile din România au devenit în ultima vreme nu doar unități de instruire a studenților pentru practicarea viitoarelor meserii, ci și centre de profit, dacă putem spune așa. Este știut faptul că universitățile agricole au un patriomoniu important – terenuri, ferme de animale etc- unde studenții își desfășoară practica. Dincolo de această activitate, universitățile scot și bani de pe urma lor, ceea ce nu poate fi decât  benefic pentru desfășurarea activității. Dacă la București, dozatoarele de lapte din curtea USAMV (laptele provine de la vacile crescute în ferma de la Moara Domnească) aduc venituri importante universității, Clujul scoate bani de pe urma berii sau iaurtului. Și nu sunt singurele produse.

„Avem șase stații pilot – tehnologia cărnii și a laptelui (materii prime animale), tehnologia vinului, a berii, panificație și produse zaharoase. Studenții efectuează în fiecare zi pratica tehnologică, conform planului de învățământ. Produsele obținute care nu sunt accizabile se comercializează la chioșcul universității. Producem și iaurturi marca noastră proprie  – iaurt USAMV. De asemenea, avem și un magzin de prezentare, cu desfacere către publicul larg”, ne-a declarat la Agraria, unde USAMV avea stand propriu –  conferentiar dr Elena Mudura, prodecan Facultatea de Știința și Tehnologia Alimentelor.

Citește și: I.P.J. Ialomița care sprijinul cercetătorilor științifici într-un caz de braconaj la morun în zona Stelnica

 

Ea a adăugat că una din sursele de finanțare pentru realizarea acestor  proiecte a fost programul UEFISCDI. În acest an, au fost aprobate și câteva proiecte de către MADR, obiectivul fiind implementarea pe lanțul scurt, adică comercializarea produselor la poarta universității. Iar astfel de exemple există și în alte centre universitare …

Citeste si...  Evoluția sectorului ovin în ultimii 10 ani: Efective mai mari cu 40%, dar ­­s-a pierdut 60­­% din preț

(0 vizualizari)

USAMV

Post-ul Cum se îmbină practica cu producția la Cluj-Napoca. Iaurt, vin și bere, marca USAMV apare prima dată în AgroTeca.


Sursa: Agroteca


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *