logo informateca logo informateca
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
InformatecaInformateca
Cauta...
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
Follow US
© 2024 Informateca.ro
ExterneȘtiri

Cum vrea Continental sa aducă conducerea automatizată pe mașini

Dinu Alexandru
Actualizat: 16 august 2019 11:07
Dinu Alexandru
Actualizat: 16 august 2019
Share
SHARE

Una dintre provocările majore ale conducerii automatizate este trecerea sigură de la șofatul automat la cel manual. Pentru a obține acest lucru, este necesară atât o vedere amplă a drumului, cât și în interiorul vehiculului. Rezultatul este un model holistic al mediului care cuprinde situația traficului, comportamentul altor participanți la trafic și starea la volan a șoferului. Doar atunci când informațiile din mediul înconjurător sunt în armonie cu cele din interior, se poate face un transfer sigur de preluare a conducerii mașinii.

Compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluție adecvată sub forma unui sistem de camere combinate care cuprinde o cameră cu infraroșu pentru interior și o cameră pentru exterior. Acest sistem îl monitorizează atât pe cel aflat pe scaunul șoferului, detectând continuu dacă este capabil să își asume responsabilitatea pentru a conduce, cât și situația traficului din fața vehiculului.

Informațiile preluate de cameră, care sunt evaluate în mod continuu de un software, arată, spre exemplu, dacă șoferul este atent sau distras, dacă s-a întors pentru a vorbi cu copiii de pe scaunele din spate, dacă se uită la un smartphone sau dacă mâinile lui sunt ținute pe volan sau stă cu ele la ceafă. „Mulțumită noului sistem de camere, vehiculul și șoferul sunt în permanență conștienți unul de celălalt. În cele din urmă, acest lucru se reduce la încredere. Omul poate fi sigur că tehnologia nu îi va preda brusc responsabilitatea condusului fără un avertisment și că acest lucru va avea loc urmând niște criterii clare”, spune Georg Binder, Head of Strategy & Planning în cadrul departamentului Advanced Driver Assistance System (ADAS) de la Continental.

În România, în departamentul ADAS lucrează peste 1.000 de ingineri în centrele de cercetare și dezvoltare din Timișoara, Sibiu și Iași la diferite proiecte care vizează siguranța activă, atât în ceea ce privește sistemele de camera, radar și lidar, cât și în alte proiecte.

- Publicitate -

Sistem holistic pentru cameră: o condiție prealabilă pentru conducerea automatizată
Cu un portofoliu larg de sisteme de camere, Continental oferă diverse opțiuni pentru implementarea unei astfel de funcții respectând cerințele clienților. Pe lângă soluțiile modulare, este posibilă utilizarea spațiilor de instalare existente. Așa-numita cameră „Road AND Driver” se află în spatele parbrizului vehiculului, deasupra oglinzii retrovizoare. Este instalată în același loc cu camera foto existentă, a cărei lentilă este orientată spre drum înainte și oferă datele pentru sisteme avansate de asistență a șoferilor. Camerele de fotografiat joacă un rol cheie în integrarea sistemelor moderne de asistență pentru șoferi și sunt o parte integrantă a senzorilor pentru conducerea automatizată.

Caracteristicile noii generații de camere sunt excelente și pentru viziunea nocturnă și au o rezoluție ridicată a imaginii, care acum variază de la 1 la 8 megapixeli, precum și o deschidere de până la 125 de grade, permițând detectarea obiectelor din trafic foarte devreme. Pe lângă procesele convenționale de funcționare a calculatorului, sunt utilizate rețele neuronale care pot fi scalate pentru a se potrivi cu hardware-ul disponibil.

În combinație cu o cameră interioară care detectează poziția șoferului, direcția privirii sale și locul unde ține mâinile, un astfel de sistem este considerat o condiție necesară pentru a aduce mașini cu funcții de conducere automatizată pe drum. Conducerea automatizată va fi posibilă numai atunci când tranziția dintre modurile de conducere „automat” și „manual” este sigură și fiabilă. Șoferii trebuie să poată avea încredere că vehiculul va preda responsabilitatea numai atunci când este gata să o accepte.

Cu toate acestea, datele de la camera interioară nu sunt evaluate doar pentru transferul sigur al funcțiilor de conducere. Cu ajutorul funcției Occupant Safety Monitor, pot fi, de asemenea, adaptate și sistemele de siguranță pasivă, cum ar fi centurile de siguranță și airbag-urile la situația din trafic. Deschiderea airbagurilor, de exemplu, poate fi adaptată la situația detectată în interior pentru a optimiza efectul său de protecție a pasagerilor.

Un aspect important al sistemului de monitorizare interioară a camerei „Road AND Driver” este acela că datele camerei sunt evaluate, dar nu înregistrate. „Concentrația vizează exclusiv interpretarea situației în care se află vehiculul pentru a crește siguranța ocupanților și a altor participanți la trafic”, spune Andreas Forster, managerul tehnologiei Next Generation, în departamentul Passive Safety & Sensorics.

- Publicitate -

Euro NCAP a inclus pe ordinea de zi subiectele monitorizării șoferului și așa-numitele monitorizări ale bebelușului sau copilului în vehicule închise cu scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră și a contribui la Vision Zero, un viitor fără decese sau răni și chiar fără accidente pe șosea. Distragerea, oboseala sau uitarea copiilor mici sau a celor adormiți în mașină sunt riscuri care pot fi reduse la minimum de noul sistem de camere de la Continental. Acesta oferă date valoroase pe baza căroră pot fi luate măsuri de prevenție.

Scenariile exacte care vor fi verificate în viitoarele reglementări Euro NCAP nu au fost încă finalizate. Cu toate acestea, este deja clar că astfel de cerințe noi vor trebui îndeplinite începând cu 2020 sau 2022. La momentul respectiv, camera „Road AND Driver” de la Continental va fi deja pe piață, cu începutul producției de serie planificate pentru 2021. Primele vehicule automatizate probabil vor circula echipate cu sisteme de camere pentru monitorizarea traseului și a interiorului mașinii. Continental este deja capabil să demonstreze funcțiile acestei tehnologii și să o utilizeze pentru noi sisteme de siguranță – în perfectă concordanță cu Vision Zero, un viitor fără accidente rutiere.

Cititi si Continental lansează tehnologii pentru producția de serie pentru robo-taxiuri

Etichete:continental
Distribuie articol:
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Copiaza linkul Print
Ad imageAd image
Publicitate
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image

Parteneri

  • CasoTeca
  • AgroTeca
  • Pedagoteca
  • Prescu.ro

Articole similare

Știri

Firea: Dragnea îi urăște pe bucureșteni și pe locuitorii municipiilor din țară

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, afirmă, într-o scrisoare deschisă către bucureşteni transmisă sâmbătă, că prin proiectul legii bugetului, publicat…

6 Minute
Interne

Criminalul Gheorghe Dincă condamnat definitiv la 30 de ani de închisoare

Curtea de Apel Craiova a decis marţi în cazul Caracal, condamnarea definitivă a inculpatului Gheorghe Dincă, la 30 de ani…

3 Minute
Interne

24 Ianuarie: Ziua Unirii Principatelor Române. Istorie, tradiții și celebrarea unității naționale

24 Ianuarie 1859 marchează unul dintre cele mai importante momente din istoria României: Unirea Principatelor Române, Moldova și Țara Românească,…

3 Minute
InterneȘtiri

Vela: MAI sprijină Biserica Ortodoxă să ducă Lumina Sfântă la credincioși

Ministerul Afacerilor Interne vine în sprijinul Bisericii Ortodoxe şi va ajuta Patriarhia pentru ca Lumina să ajungă la credincioşi în…

2 Minute
logo informateca logo informateca
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii
Info Utile
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii

Publicațiile


 

CasoTeca: CasoTeca | Noutati casa si gradina | Amenajari interioare si exterioare | Amenajari gradini | Informatii Utile Casa

PedagoTeca: Stiri educatie | Prescolari | Scolari | Universitar | Studii strainatate | Actualitate | Opinii

AgroTeca: AgroTeca | Noutati agricultura | Produse agricole | Utilaje agricole

InformaTeca: InformaTeca | Noutati online | Casa si Gradina | Educatie | Agricultura | Economie | Sport | Politica

Alte site-uri: PRescu.ro | MoneyBuzz.ro | CurierulNațional.ro | Goool.ro | SlatinaBuzz.ro

 

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?