Vânzările de bere ale producătorului olandez Heineken au scăzut în trimestrul al treilea, deoarece compania a finalizat mult aşteptata ieşire din operaţiunile sale din Rusia, iar consumatorii au fost descurajaţi de preţurile mai mari, transmite CNBC.
Volumele au scăzut cu 4,2% faţă de anul precedent, ducând scăderea în primele nouă luni din 2023 la 5,1%.
Veniturile au fost totuşi mai mari ca urmare a creşterii preţurilor, cu 2%, până la 9,604 miliarde de euro (10,17 miliarde de dolari).
Vânzările din America au fost un singur punct luminos, în creştere cu 2,2%, în timp ce vânzările în Europa au scăzut cu 8,6%, iar afacerile din Africa, Orientul Mijlociu şi Europa de Est s-au redus cu 15,4%.
Berile grupului includ Amstel, Tiger, Sol, Desperados şi Birra Moretti.
Grupul este al doilea cel mai mare producător de bere din lume după vânzări.
Profitul net pentru primele nouă luni a scăzut de la 2,199 miliarde de euro la 1,924 miliarde de euro, inclusiv impactul din Rusia.
Ciulinele de argint sau ciurul zȃnelor
Heineken a reiterat o prognoză de creştere a profitului operaţional pe întregul an de creştere procentuală cu o singură cifră, ceea ce a fost salutat de analişti.
În august, Heineken şi-a vândut afacerile din Rusia către firma autohtonă Arnest Group, care a luat 100% din acţiuni şi active, inclusiv cele şapte fabrici de bere, pentru un singur euro simbolic.
Acesta a spus că a oferit garanţii de angajare pentru 1.800 de angajaţi timp de trei ani.