Anunțul vine de la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor, care a controlat restaurantele McDonalds și KFC din Piața Romană, unde au găsit abateri grave.
Conform CPCMB, acțiunile au avut loc la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL și US Food Network SA.
După neregulile constatate, comisarii au aplicat amenzi în valoare de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor și remedierea deficiențelor de informare, în termen de 30 de zile.
„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Horia Constantinescu.
Cântarele erau dereglate doar în defavoarea consumatorilor
Totodată, în cazul acestor restaurante de tip fast-food au fost găsite mai multe nereguli, între care existența unor neconcordanțe în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj, existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar, lipsa mențiunii asupra ingredientelor cu potențial alergen, în lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat, lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor, precum și folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte, grilaje cu rugină și resturi alimentare.