ING Bank România a ajuns la venituri totale de 1,43 miliarde de lei, pe fondul creșterii continue numărului de clienți activi care a ajuns la 1,141 milioane. În 2017, ING Bank România s-a situat pe locul 6 în sistemul bancar românesc, după active, profitul brut s-a ridicat la 584 milioane lei, iar profitul net la 493 milioane lei.
Excluzând veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa în anul 2016, ING Bank România a obținut venituri cu 112 milioane de lei mai mari, cu 20% mai mult față de anul trecut, în timp ce profitul brut a crescut cu 143 milioane lei în 2017, cu 32% mai mare față de 2016.
Luând în calcul veniturile obținute din vânzarea acțiunilor Visa din al doilea trimestru al anului 2016, veniturile companiei au crescut cu doar 9%, iar profitul brut cu 3%.
Investițiile în angajați și digitalizare au dus la o sporire a costurilor operaționale cu 87 milioane lei, totalizând 752 milioane lei, cu 13% mai mari față de anul trecut, ca urmare a diversificării activității, a creșterii numărului de angajați și a costurilor de reglementare.
Costurile de risc înregistrate în 2017 au fost cu 5 milioane de lei mai mari față de anul anterior, nivelul provizioanelor ajungând la 97 de milioane de lei în total, iar rata creditelor neperformante a continuat să scadă, de la 3,6% la 3,3%, fiind mult sub media pieței.
Creditarea în creștere cu 21%
Creditarea a crescut per ansamblu cu 21% în 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde, cu o alocare echilibrată între segmentul de persoane fizice (56%) și companii (44%). Astfel cota de piață în creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferință clară pentru moneda locală, creditele în lei reprezentând 76% din împrumuturile totale. Creditarea către IMM-uri a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.
Valoarea depozitelor a crescut în același ritm susținut, fondurile atrase totalizând 26,8 miliarde lei, cu 20% mai mult versus 2016. La finalul anului trecut, cotă de piață ING în fonduri atrase era de 8,4% comparativ cu 7,7%.
„Le propunem clienților noștri un model de banking diferit, care câștigă tot mai mult teren în România. În 2017 am fost, probabil, banca cu cea mai rapidă creștere organică. Le mulțumesc clienților și echipei ING pentru acest rezultat. Numărul clienților crește constant și, conform ultimului studiu Net Promoter Score, ocupăm primul loc în topul preferințelor lor. Sunt onorat să fim numărul 1 pentru clienții noștri din România”, spune Michal Szczurek, CEO ING Bank România, .
Numărul clienților activi ING România a ajuns la 1.141.000 în 2017, iar banca s-a concentrat pe extinderea numărului de clienți cu venituri încasate la ING, aceștia totalizând la finalul lunii decembrie 713.000, cu 23% mai mulți decât în anul anterior. În categoria clienților mid-corporate, numărul clienților s-a ridicat la 13.000, cu 30% mai mult față de 2016.
ING a revenit pe piața românească de capital și s-a înscris ca participant în cadrul Bursei de Valori București la finalul anului trecut, din dorința de a diversifica oferta de produse și soluții de finanțare corporative dedicate clienților săi. În cadrul acestei strategii, ING a intrat și pe piața de finanțare a proiectelor imobiliare și urmărește selectiv oportunitățile din această industrie dinamică.
Trecerea la un model „agile”
Anul trecut, ING România a făcut tranziția de la un mod de organizare tradițională, specific băncilor, la un model „agile” inspirat de giganții din tehnologie, precum Amazon, Netflix sau Google. Livrarea unui număr mare de proiecte, procese și servicii este realizată acum de 11 „triburi”, organizate în echipe multidisciplinare care au responsabilitatea planificării și executării inițiativelor de schimbare.
Noua abordare a îmbunătățit timpul de lansare pe piață, calitatea și competitivitatea produselor și a crescut productivitatea.
„Clienții noștri ne compară nu doar cu alte bănci, ci și cu alte platforme – fie că sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atât timp cât așteptările clienților noștri se schimbă, ne schimbăm și noi. Credem că nu mai putem vorbi astăzi de banking tradițional, ci despre inovarea modelului de banking în beneficiul clienților care caută o soluție financiară simplă, sigură și rapidă”, adaugă Michal Szczurek.
La nivel de grup, numărul clienților a crescut la 37,4 milioane în ultimul an, fiind numărul unu în clasamentul Net Promoter Score în 9 dintre cele 13 țări în care este prezentă, inclusiv în România.
Per ansamblu, în 2017, s-a înregistrat o creștere netă a împrumuturilor de 26,9 miliarde euro și o creștere netă de 19 miliarde euro pe segmentul depozitelor. Profitul brut total al grupului în 2017 a crescut cu 2,4%, la 7,199 milioane euro, iar randamentul capitalului (ROE) a crescut la 10,2%.
Sursa: ING Bank, venituri totale de 1,42 mld. lei anul trecut și locul șase în sistemul bancar