Jawa, branadul ceh cunoscut pentru motociclete, a ”jucat” și în liga automobilelor

0

Cehii de la Jawa sunt încă cunoscuți ca producători de motociclete care au strălucit în era comunistă. Din ce în ce mai rare azi, ”vedete” ale blocului Estic, Jawe-le cu motor de 350 de cmc în doi timpi, sunt din ce în ce mai ”colecționabile”. După ce a picat cortina de fier, brandul Jawa a rămas în urmă față de motocicletele produse de concurență, dar cehii încă există și aduc pe piață vehicule interesante pe două roți.

 

Totuși, Jawa înseamnă mai mult decât vehicule pe două roți, fabrica are o istorie veche plină de surprize.

jawa new

În perioada interbelică Jawa producea și mașini, iar una este acum de vânzare, conform piațaauto.md.

Vezi și Triumph Trident – un “naked” indraznet

Jawa 700 este o mașină fabricată tocmai în 1937, iar modelul avea un motor în doi timpi similar cu cele folosite pe motociclete.

jawa car masina jawa
jawa 700

Motorul era unul de 2 cilindri şi 2 timpi, după cum spuneam, având o cilindree de 684 cm cubi, de unde şi cifra din numele modelului. Propulsorul dezvolta doar 20 CP şi era cuplat la o cutie de viteze cu 3 trepte.

Jawa 700 era o maşină cu tracţiune faţă, debutând în acelaşi an cu Citreon Traction Avant. Desigur, modelul francez era mai avansat.

Vezi și Dacia deschide online, din 20 martie, precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus”

Era şi uşoară, cântărind doar circa 765 kg la gol, putând atinge o viteză maximă de 90 km/h. Jawa 700 s-a produs până în 1937, cumulând puţin peste 1,000 exemplare vândute.

 

jawa 350 86
jawa 350

 

Compania Jawa îşi are începutul istoriei în 1929, într-o perioadă când ingineria auto a Cehoslovaciei era în plin avânt. La scurt timp au urmat şi primele motociclete, dar totodată a venit şi renumita criza mondială, iar cei de la Jawa s-au gândit că migrarea spre austeritate dă şansa unei maşini minimaliste, cu motor mic de motocicletă. Fondatorul Jawa a mers în Germania şi a încheiat un contract cu cei de la DKW, preluând de acolo modelul DKW Meisterklasse 701, pe care l-a transformat în Jawa 700 cu modificări mecanice puţine, dar cu un aspect tehnic modificat. Modelul celor de la DKW era cel mai popular în patria mărcii, ăsta fiind şi unul din motivele pentru care a fost ales de cei de la Jawa.

 

 

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele