Primii km de autostradă în Moldova: Centura Bacăului

0

Primii km de autostradă în Moldova: Centura Bacăului. Şoferii pot circula pe aproape 17 kilometri de şosea rapidă din centura municipiului Bacău. Pentru început, cu restricţii de viteză din cauză că lucrările nu sunt gata în totalitate. Între timp, o altă autostradă vitală pentru Moldova, Târgu Mureş – Ungheni are o situaţie incertă.

 

Nu există fonduri pentru aceasta, nici măcar studiile de fezabilitate nu sunt demarate, deși această autostradă ar deschide oportunități de afaceri pentru zone mari din zona Ardealului și a Moldovei.

O asociaţie a şoferilor a protestat în Capitală şi cere finanţare pentru proiect.

Cei aproape 17 kilometri de autostradă ai centurii municipiului Bacău au fost dați în folosință cu un an înainte de termen. Pe această porțiune se va circula deocamdată cu cel mult 90 de km/h, la fel ca pe un drum național, din cauză că încă se fac lucrări minore. Chiar și așa, șoferii sunt încântați pentru că astfel se eliberează traficul din oraș.

Bacăul era sufocat mai ales de TIR-uri.

Varianta ocolitoare a Bacăului face parte din A7, autostrada de 340 de kilometri, care va lega Ploieștiul de Pașcani. Pentru moment, această șosea rapidă este doar proiect. În final Bacăul va deveni un important nod rutier.

Vezi și Lucrări și descoperiri arheologice la Autostrada Zero – Autostrada Centură a Capitalei

Dacă pentru A7 este prevăzută finanțare prin Planul Național de Relansare, nu același lucru se întâmplă cu A8, numită și Autostrada Unirii. Șoseaua, lungă de peste 300 de kilometri, ar urma să lege Târgu Mureș de Ungheni.

Mai mulți șoferi ieșeni au protestat în București, în fața celor mai importante instituții. Sunt nemulțumiți de modul în care este gestionat proiectul, în condițiile în care Parlamentul a votat acum doi ani o lege pentru construcția autostrăzii A8.

Pentru A8, sunt probleme chiar și cu studiile de fezabilitate. Pentru lotul 1, dintre Târgu Mureș și Târgu Neamț documentația ar urma să fie gata abia în iulie anul viitor, cu șase luni întârziere. Iar pentru lotul 2, de la Târgu Neamț la Ungheni, încă nu a fost semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate.

Vezi și Casoteca.ro – magazin

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele