Mașini avariate grav în vestul Europei, repuse pe roți în România de samsari

0
Peste 25.000 de mașini care au primit daună totală din partea asiguratorilor în țările vestice din Europa, sunt adevărate pericole pe roți în România. Samsarii pieței auto din România, cumpără la prețuri derizorii mașini grav avariate, reparându-le în service-uri obscure din țară. Aceste epave sunt puse în vânzare pe piața românească și intră în circuitul rutier ca îndeplinind normele tehnice legale, astfel devenind adevărate pericole pe patru roți.
Citiți și Taxa auto revine
În Occident este interzisă repararea maşinilor avariate foarte grav. Aşa că sunt vânate de samsarii români care le aduc în ţară, le repară în service-uri obscure de cartier şi le aruncă pe piaţă la preţuri exorbitante.
Mai exact, potrivit statisticilor, numai anul acesta au fost aduse aproximativ 70.000 de autoturisme periculoase în trafic.
Mihai Cune, fondator inspectorauto.ro, susţine că din cele 426.000 de autoturisme rulate venite din import în primele zece luni 80 la sută au kilometrajul modificat la vânzare. În plus, 6% dintre ele (peste 25.000 de unităţi) sunt aduse din occident după ce au fost declarate “daună totală”.
Conform legilor din vestul Europei acestea sunt considerate epave şi nu este permisă repararea lor. Aici intervin samsarii români care cumpără epavele, le aduc în ţară, le repară în ateliere obscure de cartier şi mai apoi le scot pe piaţă „în stare excepţională”.
Cele mai multe dintre aceste autoturisme sunt din clasa premium şi lux şi sunt vândute cu zeci de mii de euro. Reţeta perfectă Clienţii sunt uşor de atras pentru că samsarii au găsit strategia perfectă.
Chiar din prima fază, cea a achiziţiei, ei caută epave cu un an, cel mult doi, vechime şi cu un număr mic de kilometri rulaţi. Astfel, atunci când potenţialul client verifică în serverul dealerului respectivei mărci, maşina figurează cu puţini kilometri rulaţi şi cu reviziile la zi. Cu acest complex de factori, clienţii cred ca au noroc chior, achită banii şi pleacă acasă cu epava “fardată”.
Cam de acelaşi tratament ca şi maşinile „daună totală” au şi cele care primesc verdictul „avarii majore”. Aici procentul din totalul importurilor ar fi de 15%, adică aproape 64.000 de unităţi.
Mihai Cune susţine că o metodă simplă şi foarte eficientă vă poate salva de la o astfel de achiziţie păguboasă şi chiar periculoasă: verificarea fizică a maşinilor într-un service de reprezentanţă. Aici se poate certifica faptul că maşina nu a fost lovită.

Sursa: Adevărul

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele