Mașina electrică aflată la stadiul de prototip, Mercedes Vision EQXX a depășit 1.000 km de autonomie. Superbolidul electric a parcurs drumul dintre sediul Mercedes și riviera franceză cu o singură încărcare.
Prototipul Mercedes Vision EQXX a parcurs distanța dintre sediul producătorului auto german și riviera franceză încheind călătoria cu 15% din energia din baterii încă intactă.
Mașina a călătorit de la uzina din Sindelfingen, lângă Stuttgart, trecând prin Elveția și Italia, până în orașul mediteranean de coastă Cassis din Franța.
Considerat „cel mai eficient și aerodinamic vehicul”, EQXX a fost prezentat la CES 2022 din Las Vegas, pe atunci fiind estimată o autonomie de circa 1.000 km.
Vezi si VIDEO! Mașina electrică cu 1000 de km autonomie: Nio ET7
Mercedes vrea să depășească Tesla la autonomie
Cu EQXX, Mercedes încearcă să demonstreze că poate depăși Tesla chiar la capitolul forte al acestei companii, autonomia electrică. Prototipul a făcut călătoria dintre Sindelfingen și Cassis la viteze de până la 140 km/h și a ajuns la destinație cu 15% din baterie încă încărcată.
Copnform producătorului german, Mercedes EQXX are în dotare un pachet de baterii care poate stoca aproape 100 kWh și are o nouă compoziție chimică dezvoltată cu ajutorul experților de la echipa de Formula 1 Mercedes-AMG împreună cu divizia Mercedes-AMG High Performance Powertrains din Marea Britanie.
Același pachet de baterii ocupă cu 50% mai puțin volum și este cu 30% mai ușor decât cel existent în vedeta Mercedes EQS, vehiculul electric emblematic actual al mărcii premium germane. Mai mult chiar, acesta este suficient de mic pentru a putea fi amplasat inclusiv în vehicule compacte.
Pentru a obține o eficiență sporită fără a crește volumul bateriei inginerii au majorat conținutul de siliciu din anozii bateriei.
Conform Bloomberg, care a agregat date ale producătorilor auto, prototipul Mercedes EQXX are un consum de energie de doar 8,7 kWh, în timp ce Tesla Model 3 consumă 14,9 kWh, iar BMW i4 16,1 kWh.