MOL alege Ungaria pentru construcţia unei fabrici

Dinu Alexandru

Piatra de temelie a noii fabrici de bitum-cauciuc a fost aşezată în Zalaegerszeg, oraş aflat în regiunea de vest a Ungariei, în apropierea Rafinăriei Zala.

Un procent de 75% din investiţia de 3 miliarde HUF este acoperit de MOL din resurse proprii, în timp ce 25% reprezintă finanţarea asigurată prin Programul de Susţinere a Investiţiilor în Întreprinderi al guvernului maghiar.

Productia la fabrica de bitum-cauciuc urmează să înceapă anul viitor, cu o capacitate de 20.000 de tone pe an. Bitumul-cauciuc marca MOL poate fi utilizat la construirea unor drumuri de asfalt mai durabile, cu anduranță mai mare şi costuri de întreţinere mai scăzute. Durabilitatea este clar demonstrată de faptul că drumurile asfaltate cu bitum-cauciuc nu prezintă nicio gaură, deşi cel mai vechi drum rutier experimental are o vechime de 15 ani.

Bitumul-cauciuc, realizat cu ajutorul unei tehnologii ecologice, va fi utilizat în principal pe piaţa internă, în domeniul construcţiei de drumuri. Tehnologia brevetată este rezultatul unei colaborări dintre MOL şi Universitatea Panonia.

Noua fabrică, în valoare de 3 miliarde HUF (10,3 milioane USD), utilizează anual 3.000 de tone de cauciuc mărunţit pentru a produce bitum-cauciuc, contribuind astfel la reciclarea unui număr de jumătate de milion de anvelope uzate. Acestea reprezintă 8% – 10% din deşeurile de anvelope produse la nivel naţional în fiecare an. Producţia anuală de 20.000 de tone de bitum-cauciuc va permite construirea a 200 km de şosea cu 2X1 benzi sau renovarea stratului superior a 600 km de drum cu 2×1 benzi.

„Guvernul maghiar sprijină Grupul MOL cu suma de 750 milioane HUF, acordată în cadrul Programului de Susţinere a Investiţiilor în Întreprinderi. Construirea noii fabrici a Grupului MOL contribuie la îmbunătăţirea calităţii drumurilor din Ungaria”, a declarat ministrul de finanţe Mihály Varga la ceremonia de aşezare a primei cărămizi la fundaţie.

Citeste si...  Henry Kissinger a murit la vârsta de 100 de ani

„În strategia MOL 2030 punem un accent deosebit pe realizarea unor produse ecologice, inovatoare, la scară mică. Ne ambiţionăm să promovăm schimbarea: suntem singura companie din regiunea ECE care deţine un brevet pentru propria tehnologie de producţie a bitumului-cauciuc. Conform calculelor, costul drumurilor construite cu bitum-cauciuc poate scădea cu 30% pe durata unui ciclu de viaţă de 30 de ani. Această reducere a costului va stimula utilizarea bitumului-cauciuc pe scară largă în economia naţională. Astfel, ajutăm mediul înconjurător cu o soluţie ecologică, asumându-ne totodată un rol în crearea unor drumuri cu nivel scăzut de zgomot şi fără gropi în Ungaria”, a declarat Zsolt Hernádi, Preşedinte şi CEO al Grupului MOL.

În regiunea Zala, MOL produce hidrocarburi de peste 80 de ani şi rafinează de peste 65 de ani. Rafinăria Zala, o fabrică de bitum-cauciuc cu o capacitate de 5.000 de tone, a fost inaugurată în 2012, iar noua fabrică va fi construită tocmai pentru a face faţă cererii în creştere. Noua fabrică va contribui la funcţionarea eficientă a Rafinăriei Zala şi va asigura locuri de muncă în rafinărie pentru aproximativ 100 de lucrători.

În ultimii şase ani, în Ungaria s-au construit sau renovat 60 km de drum cu ajutorului bitumului-cauciuc, ceea ce înseamnă că s-a utilizat cauciuc obţinut de la aproximativ 150.000 de anvelope uzate.

Image by marcin049 from Pixabay

Cititi si MOL lansează Racing Fuel 102+, prima benzină pentru cei pasionați de condusul sportiv

 


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *