PepsiCo a obţinut venituri peste aşteptări în primul trimestru şi şi-a îmbunătăţit previziunile pentru întregul an privind cererea constantă pentru sucuri şi snackuri, chiar şi în contextul mai multor runde de creşteri de preţuri, transmite Reuters.
Întreruperea lanţurilor globale de aprovizionare induse de pandemie şi inflaţia fulgerătoare au dus la creşterea costurilor pentru orice, de la cutii de aluminiu la forţă de muncă şi transport maritim, forţând industria de alimente ambalate să crească în mod regulat preţurile produselor.
PepsiCo a spus că ar putea creşte preţurile mai târziu în cursul anului, dacă costurile vor creşte mai mult decât se aşteaptă, dar analiştii şi companiile, inclusiv principalul rival Coca-Cola, au avertizat că cererea va încetini probabil, deoarece inflaţia nu arată niciun semn de încetinire.
Producătorul de chipsuri Lays a mai spus că a înregistrat costuri de 241 de milioane de dolari în primul trimestru legate de deprecierea imobilizărilor, instalaţiilor şi echipamentelor, precum şi a reducerilor de valoare din stoc din cauza crizei dintre Rusia şi Ucraina.
Inflaţia anuală din Rusia a ajuns la 17,62%