Primul automobil care a marcat imaginea sportivă a mărcii BMW a fost legendarul BMW 328. Marin Dumitrescu este unul dintre piloții români care a făcut să strălucească acest model pe circuit la începutul anilor ’50. Marin Dumitrescu împlinește pe 19 ianuarie 2019, 100 de ani.
Marin Dumitrescu este unul din cei mai emblematici eroi a motorsportului românesc, cu o carieră de peste 30 de ani. Este un pionier al curselor de raliu în România și a continuat implicarea în motorsport că preparator de automobile de curse, că mentor și coordonator de echipa, de multe ori ducând echipa Politehnicii peste echipa de uzina Dacia. Fiul Radu și nepoții Andrei și Silviu au continuat tradiția familiei cu titluri în campionatele naționale de coasta și circuit.
Carieră lui Marin Dumitrescu în motorsport a început imediat după cel de-al Doilea Război Mondial în competițiile de motociclism, la clasa 125 cmc, unde a obținut un titlu de campion național. Ulterior, acesta demarează un proiect de curse de viteză pe circuit (cunoscute atunci drept „Cursele de la șosea”) cu modele Jeep modificate.
La sfârșitul anului 1947, în urma unei inițiative care îi este atribuită lui Jean Calcianu, sunt aduse la lumina și recondiționate o serie de modele de competiție din perioada interbelică și astfel se pun bazele unui nou campionat de viteză pe circuit. Susținut de mentorul Artur Strijek și inginerul Petre Iscu, Marin Dumitrescu construiește în Uzinele Vulcan două modele performanțe de competiție pe baza BMW 328 și participa cu succes în față unor nume consacrate ale vremii, precum Petre Cristea, Jean Calcianu sau Alexe de Vassal. Primul dintre aceștia, Petre Cristea, era deja unul dintre cei mai de succes piloți români din istorie, cu o victorie în Raliul Monte Carlo (cu un Ford V8) și o serie de succese internaționale la bordul unui BMW 328 care au culminat cu victoria din 1939 pe Nurburgring, în fața echipei de uzina BMW.
În fața acestei concurente remarcabile, una dintre cele mai importante victorii obținute de Marin Dumitrescu este la cursa de viteză în coasta de la Sinaia, din 1950. Acesta este de altfel și subiectul documentarului realizat de echipa Eduard Baban – Cătălin Oprea, documentar disponibil pe DVD, unde Marin Dumitrescu povestește despre experiențele sale în motorsport și numește victoria de la Sinaia – „cursa vieții mele„. Expresia a dat și numele documentarului.
După întreruperea curselor de viteză de către regimul comunist, Marin Dumitrescu a fost unul din cei care a contribuit la lansarea campionatului național de raliuri și reluarea curselor de coasta. Într-o carieră care se întinde pe mai bine de 30 de ani și o gama variată de competiții, de la cursele de motociclism până la raliuri, a acumulat peste 30 de titluri de campion. Ultimul titlu a fost obținut chiar în anul de retragere, 1976, cu un model Dacia – Campion Național Clasa VI în campionatul de viteză în coasta.
Marin Dumitrescu a fost celebrat în cadrul Concursului de Eleganță de la Sinaia din 2017, prezentând un legendar BMW 328 Mille Miglia Roadster pe covorul roșu din fața Castelului Peleș.