Primăria Capitalei începe lucrările la pista de biciclete de pe Kiseleff

0

Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru execuția a 3,3 kilometri de pistă de bicicletă, pe traseul Piața Presei – Bulevardul Kiseleff – Bulevardul Constantin Prezan. Lucrările vor începe în zilele următoare, urmând să dureze două luni.

„Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru execuția a 3,3 kilometri de pistă de bicicletă. Noua pistă va fi construită în sectorul 1, pe traseul Piața Presei – Bulevardul Kiseleff – Bulevardul Constantin Prezan. Lucrările vor începe în zilele următoare, urmând să dureze două luni.

Viitoarea pistă pentru biciclete face parte din Traseul 1 al unui proiect care are patru trasee, cu o lungime totală de 48,25 de kilometri, din care municipalitatea a construit până acum o treime”, a declarat primarul general, Nicușor Dan.

Contractul de execuţie a fost atribuit direct, în baza normei interne numărul 130/2018, lucrările urmând să fie realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane București.

Conform contractului, TCMB va executa lucrări de construcții de piste de biciclete, trasare marcaje rutiere, instalare indicatoare și semnalizatoare rutiere.

Valoarea contractului este de 3.944.323,50 lei fără TVA, finanţarea fiind asigurată prin Fondul Naţional de Mediu, gestionat de Ministerul Mediului.

Pista va fi făcută pe trotuar.

”Viitoarea pistă pentru biciclete face parte din Traseul 1 al unui proiect care are patru trasee, cu o lungime totală de 48,25 de kilometri, din care municipalitatea a construit până acum o treime. Urmează foarte curând demararea construcției unei piste de cca 17 km în sectoarele 2 și 3”, a scris consilierul general USR, Nicorel Nicorescu, pe pagina de Facebook. Și acestea ar urma să fie făcute de Trustul de Clădiri Metropolitane.

Primăria Capitalei a alocat în bugetul pe 2022 peste 43 milioane lei pentru amenajarea pistelor pentru biciclete. Banii merg pentru finalizarea lucrărilor la pistele din nordul Capitalei și a celor de pe bd. Elisabeta și Splaiul Independenței, dar și unele noi pe bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, bd. Unirii, bd. Decebal și bd Basarabia.

Proiectele sunt cele lăsate moștenire de fostul primar Gabriela Firea, iar o parte din bani vin de la Ministerul Mediului.

În detaliu, Primăria Capitalei, la propunerea primarului general Nicușor Dan, a prevăzut în bugetul pe 2022 finanțare pentru următoarele piste pentru biciclete:

  • Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București – Traseu 1 – Piața Victoriei – B. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Șos. Pipera – str. Alexandru Șerbănescu – Bd. Aerogării – DN 1 – Piața presei Libere – Șos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan conform HCGMB nr. 248/04.05.2018 – 6,6 milioane lei;
  • Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București – Traseu 2,3, 4– Piața Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu 3 – -Calea Victoriei – Bd.Regina Elisabeta- Bd. M. Kogalniceanu – Splaiul Independenței- 4 – Bd. Libertății – Bd. Unirii- Bd. Decebal – Bd. Basarabia HCGMB nr.316,317,318/14.06.2018 38 – 37 milioane lei;

Din primul calup, o parte din piste au fost realizate încă din 2018. A mai rămas de făcut tronsonul dintre Casa Presei, Șos. Kiseleff și bd. Prezan.

Din calupul 3, a fost realizată bucata pe pe Calea Victoriei, între bd. Elisabeta și Piața Națiunile Unite, cele de pe Splaiul Independenței, pe carosabil, și cele de pe Bd.Regina Elisabeta și Bd. M. Kogalniceanu. pe trotuar. Cele de pe trotuar nu sunt funcționale, după cum a aratătat HotNews.ro aici, iar cele de pe Splaiul Independenței, deși sunt pe carosabil, pentru că nu au fost delimitate de benzile auto prin stâlpișori, sunt ocupate frecvent de mașini parcate sau circulă mașinile pe ele.

Deci au rămas nefăcute traseele 2 și 4 și o bucățică din traseul 1.

Pistele vor fi făcute pe trotuar și pe carosabil

În luna martie, am întrebat la Primăria Capitalei dacă noile piste, din traseele 1, 2 și 4 se vor face pe trotuar sau pe carosabil. Pentru Traseul 1 – tronsonul de la Piața Presei Libere- Șoseaua Kiseleff- Bd. Constantin Prezan se vor face pe trotuar.

Pentru Traseul 4, tronsonul Piața Unirii – Alba Iulia se va realiza tot pe trotuar, cu două excepții la Piața Alba Iulia, iar pentru tronsonul de la Piața Muncii – Bd Basarabia- Arena Națională se vor realiza pe carosabil. Pentru cele de pe bd. Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare și Șoseaua Mihai Bravu nu am primit răspuns dacă se vor realiza pe carosabil sau pe trotuar.

În perioada 2018-2020 pistele au fost făcute de Compania Străzi, Poduri și Pasaje, dar acum aceasta este în insolvență.

Primăria mai are în plan să facă piste de biciclete și pe programul Anghel Saligny.

”În ceea ce privește strategia municipalității, se are in vedere realizarea Proiectului nr. 8- Traseu prioritar pietonal și de bicicliști din cadrul PIDU care include 42 de subproiecte privind realizarea de trasee pietonale si de bicicliști, pentru care au fost înaintate cereri de finanțare prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny”, se mai arată în răspunsul transmis de municipalitate.

În ceea ce privește defecțiunile apărute la pistele deja făcute, reprezentanții municipalități spun că acestea trebuie remediate de Compania Străzi, Poduri și Pasaje, aflată în insolvență, fiind în perioada de garanție. HotNews.ro a scris aici că pistele făcute în 2020, în principal cele de pe Splaiul Independenței au început să se degradeze.

Primăria Capitalei a obținut încă din 2014 o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru a amenaja 100 de km de piste pentru biciclete. Instituția a reușit însă să facă proiectul tehnic ca să acceseze banii abia în 2018, atunci când au și început lucrările la primul tronson, Piaţa Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera, finalizat în prezent.

Cele patru trasee de piste pentru biciclete care totalizează circa 48 de km

Traseul 1 are două ramificații:

  • Ramura 1: Piaţa Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera;
  • Ramura 2: Bdul. Constantin Prezan – Șos. Kiseleff – Piața Presei Libere.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 7,70 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 9,30 km.

Traseul 2

  • P-ța Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 8,60 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 17,20 km.

Traseul 3

  • Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozăvești)

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 5,50 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 10,15 km.

Traseul 4

  • Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 6,19 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 11,60 km.

Vezi și: Încă două restaurante Popeyes se deschid în București, compania caută deja oameni

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele