Specialiștii de la nivel global estimează un declin fără precedent al piețelor de automobile, în contextul COVID-19

0

Influența coronavirusului asupra industriei europene de automobile ar putea să conducă la o scădere a vânzărilor de până la 20%, susțin analiștii, care vorbesc despre un declin al cererii fără precedent.

 

Estimările specialiștilor privind influența epidemiei de coronavirus, care a oprit nu doar vânzările, ci și fabricile de automobile din Europa, iau în calcul o scădere generalizată pe toate piețele lumii, scrie Profit.ro.

IHS Markit, una dintre cele mai influente companii de consultanță în afaceri, spune că se așteaptă la o oprire instantanee a piețelor, una fără precedent. Analizele IHS Markit sunt folosite de foarte mulți constructori auto pentru a lua decizii strategice.

Potrivit prognozelor, căderea va depăși 12 procente la nivel global, ceea ce va duce la circa 79 de milioane de unități piața de autovehicule, cu 10 milioane în minus față de cât apreciau prognozele transmise în ianuarie de aceeași companie.

Pentru comparație, declinul din 2008 și 2009, în timpul crizei economice globale, a fost de numai 8 procente. În Europa, prognoza consideră că va fi o scădere de 1,9 milioane de unități, la 15,6 milioane, adică 14% mai puține vehicule vândute anul acesta față de prognozele inițiale.

Analiștii susțin că regiunea se va confrunta cu probleme și din cauze economice, nu doar medicale, dat fiind faptul că efectele crizei coronavirusului se vor resimți în economiile țărilor europene.

Pentru piața din SUA, vânzările sunt estimate la 14,4 milioane, cu 15% mai puține, adică 2,4 milioane de vehicule în minus. O altă companie, LMC Automotive este și mai pesimistă și crede că piața globală va cădea la 77 milioane de vehicule, cu 15% sub nivelul din 2019, adică  mai puțin cu 14 milioane de autovehicule vândute.

Dar „worst case scenario” prevede un volum de numai 69 milioane de vehicule, pe baza unor diminuări cu 3 milioane de vehicule scăzute de pe fiecare piață majoră, China, America de Nord și Europa de Vest.

Estimările inițiale ale LMC erau de circa 90 milioane de vehicule vândute la nivel global, în 2020. Analiza LMC spune că piața s-a transformat dintr-o piață cu potențial de creștere într-o piață globală în haos, „situație care va rămâne un timp”.

Morgan Stanley consideră că piața europeană de automobile se va situa la un nivel de 12,5 milioane, o scădere de 1,2 milioane față de predicțiile anterioare, cu o scădere de 13 procente față de anul trecut. Despre vânzările globale, compania susține că vor scădea cu 8 miloane de vehicule în prima jumătate a anului, adică aproape 20%.

Cea mai pesimistă prognoză este, însă, cea a Scope Ratings, companie germană, care spune că Europa de Vest va înregistra o scădere de 20%, adică 3 milioane de automobile în minus. Cei de la Scope mai spun că economiile dependente de petrol și gaze, cum este Rusia, ar putea să înregistreze scăderi de până la 50% în acest an.

 

Citește și: Kristalina Georgieva, director general FMI: “Recesiunea provocată de coronavirus, mult mai gravă decât criza din 2008-2009”

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele