Un studiu realizat în perioada 1-19 noiembrie, pe un eşantion de 1.493 de respondenţi arată că unul din doi români au aplicat la cel puţin un job în ultima lună cu intenţia de a-şi schimba locul de muncă până la finalul anului.
Mai mult, ”anul acesta a fost unul intens în ceea ce priveşte intenţiile de angajare ale românilor – 85% din respondenţi au aplicat cel puţin o dată de la începutul anului. Doar 8,4% dintre respondenţi sunt suficient de mulţumiţi de joburile lor actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani”, arată studiul eJobs.
Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie din ce în ce mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidaţi felul în care le vorbeşte recrutorul este cel mai important aspect din cadrul unui interviu de angajare şi unul dintre factorii în funcţie de care decid dacă să accepte sau nu o ofertă de angajare, arată studiul menţionat.
Citește și ANOFM: Noi locuri de muncă pentru absolvenți
De asemenea, 52% dintre respondenţi îşi doresc să aibă cel puţin o întâlnire şi cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feed-back-ul de după interviu, răspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar şi felul în care arată compania sunt alte elemente de care ţin cont candidaţii şi care pot face diferenţa dintre o ofertă acceptată şi una refuzată. Aproape 20% dintre respondenţi au specificat că îşi doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră.
„Candidaţii ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor şi aşa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de aşteptări şi „amendează” tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participanţii la studiu sunt deranjaţi atunci când primesc întrebări-clişeu care nu au legătură cu poziţia pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulţi includ în acelaşi top lipsa informaţiilor despre salariu, întrebările despre viaţa personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcţie şi să îmbunătăţească procesele de recrutare, arătând o preocupare din ce în ce mai mare în direcţia dezvoltării propriului brand de angajator”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
După o lună angajatul știe dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job
Potrivit studiului, etapa recrutării nu este singurul hop pe care trebuie să-l depăşească recrutorii. La fel de delicată este şi prima lună petrecută de noii angajaţi în companie, respectiv onboarding-ul, aşa cum este cunoscut în industrie. Asta pentru că după prima lună angajaţii au deja conturat un plan cu privire la durata pe care o vor petrece în companie şi ştiu dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job.
„În aceste condiţii, este important să aibă un plan clar, pe paşi, de integrare în echipă (aspect menţionat de 62% dintre respondenţi), să aibă un coleg cu experienţă care să-i introducă, pas cu pas, în universul echipei; să fie implicaţi în proiecte încă de la început sau să primească feedback constant de la manager. 28% dintre respondenţi ar prefera să aibă parte de o perioadă de adaptare, în care să se acomodeze fără să primească responsabilităţi sau proiecte de lucru”, spun reprezentaţii eJobs.