USR București condiționează susținerea pentru introducerea vignetei Oxigen

0

USR Bucureşti anunţă că va susţine proiectul privind introducerea vignetei „Oxigen” doar în condiţiile în care vor fi adoptate o serie de amendamente care vizează: modificarea grilei tarifare, înfiinţarea de benzi unice şi utilizarea fondurilor colectate exclusiv pentru protecţia mediului şi îmbunătăţirea condiţiilor de transport.

 

„În general, taxarea autoturismelor în funcţie de cât poluează este corectă şi utilă. Este o soluţie de reducere a traficului auto şi implicit a poluării, soluţie care a dat rezultate foarte bune în alte capitale europene. Cu toate acestea, proiectul prezentat de Gabriela Firea are hibe majore. (…) Consilierii municipali USR Bucureşti vor vota proiectul de hotărâre doar dacă acest proiect va fi îmbunătăţit. (…) Deocamdată însă, în forma în care a fost propus, proiectul cere bucureştenilor să plătească din buzunar trei ani şi jumătate de incompetenţă şi indiferenţă a Gabrielei Firea faţă de problema poluării aerului”, precizează USR Bucureşti pe Facebook.

Amendamentele care vor fi propuse în şedinţa de joi a Consiliului General al Capitalei vizează:

  • modificarea grilei tarifare, astfel încât plata să se facă în funcţie de numărul de zile în care maşina este utilizată propriu-zis;
  • înfiinţarea de benzi unice în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) şi respectarea lor;
  • exceptarea parcărilor tip park&ride de la zonele unde taxa este obligatorie;
  • utilizarea fondurilor colectate prin taxă exclusiv pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi a calităţii aerului;
  • informarea constantă a publicului cu privire la nivelul de poluare şi informarea cu privire la rezultatele aplicării acestei taxe la şase luni de la introducerea ei.

USR apreciază că proiectul, în forma sa actuală, reprezintă „o măsură axată pe coerciţie” şi că bucureştenii vor fi taxaţi fără să li se pună la dispoziţie „alternative realiste”.

„Proiectele mari de infrastructură nu sunt finalizate, parcul auto al STB este deficitar şi învechit, sistemul benzilor unice pentru transportul în comun nu este implementat, reţeaua de benzi pentru transportul alternativ este insuficientă şi nu leagă cartierele de centru”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii Uniunii opinează că măsură va avea rezultate „modeste”, deoarece oamenii nu vor avea alternativă şi vor continua să utilizeze autoturismele personale. O altă critică este legată de faptul că iniţiativa „nu respectă principiul ‘poluatorul plăteşte’”, deoarece un bucureştean care utilizează autoturismul propriu în 100 de zile pe parcursul anului va plăti la fel de mult ca unul care îl foloseşte 365 de zile pe an.

„În plus, nu se face distincţie între motoarele pe benzină şi cele diesel, nu se iau în considerare cantităţile efective de noxe emise. Pot fi maşini cu normă de poluare superioară, dar cu capacitate cilindrică mare ce poluează mai mult decât maşini cu motor mai mic”, adaugă autorii.

Toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 24 octombrie.

Citește și: Firea: Ar trebui să fie unanimitate în Consiliul General al Municipiului București pentru proiectul privind vinieta de acces în București

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele