Didier Michaud, Dacia Platforms & Powertrains Leader, a detaliat cu presa diversele direcții pe dezvoltare al mașinilor producătorului de la Mioveni. Aflată la Salonul auto de la Paris cu un stand aproape la fel de mare ca cel al Renault, Dacia devine încet un producător apreciat în Europa.
Astfel, în privința sistemului hibrid de propulsie care va fi inclus în dotarea modelul Dacia Jogger începând de anul viitor, oficialul Dacia a explicat că acesta este un sistem Euro 6 fără nicio diferență tehnică față de cel aflat deja în echiparea unor modele Renault.
„Hibridul Dacia este Euro 6, la fel ca sistemul aflat deja în dotarea mașinilor Renault. Nu este nicio diferență tehnică. Dacia doar a adaptat motorul la platforma utilizată. Dar Renault va lucra pentru a adapta această tehnologie la standardul Euro 7, iar Dacia va putea utiliza viitorul motor. Deci, actualul motor termic de 1.6 litri, normal aspirat, este Euro 6, însă se lucrează la o evoluție a acestuia pentru Euro 7”, a menționat oficialul.
Vezi și La Paris, oficialii Dacia anunță o modernizare a electricei Dacia Spring
Trecerea la Euro7 poate scoate din producție motorul în trei cilindri
„Motorul de 1.0 litri cu trei cilindri, dezvoltat împreună cu Nissan și aflat acum pe Jogger și Sandero Stepway va rămâne în gamă doar până la finalul Euro 6. Nu am studiat încă posibilitatea de a îl modifica pentru Euro 7 pentru că noul standard este mai ușor de aplicat pe motoare mai mari. Pentru a reduce emisiile fie reducem puterea – și în acest caz motorul de 1.0 litri devine prea mic -, fie îi mărim capacitatea cilindrică pentru a îl menține în anumite limite de putere.
În loc de 1.0 litri am putea urca la 1.2 litri sau 1.3 litri pentru că motorul cu trei cilindri actual este foarte solicitat în anumite circumstanțe, precum accelerările rapide și, în acele momente, nu este foarte eficient. Plus că, pentru a îi reduce acestuia emisiile, ar trebui să modificăm mult catalizatorul și ar deveni prea scump. Reducerea capacității cilindrice a motorului a fost o soluție bună de scădere a emisiilor până acum, dar nu mai este cazul. Poate părea ciudat că până acum am tot scăzut capacitatea de la 2.0 litri, la 1.5, apoi la 1.2 și chiar 1.0, iar acum suntem nevoiți să o creștem, dar asta e situația în prezent”, a explicat Didier Michaud.
Vezi și Dacia Lăstun ”vizitează” Registrului Auto Român după 30 de ani
Dieselul e istorie, dar GPL-ul câștigă teren
Dacă Dacia a renunțat la motoarele diesel în Europa, propulsia duală benzină – GPL, rămâne o soluție mai ieftină decât electrificarea și aceste propulsoare vor fi utilizate de Dacia pe scară chiar mai largă.
„Pentru Dacia, sistemele duale cu GPL sunt foarte importante. Pentru că una din trei mașini vândute anul acesta a fost solicitată de clienți cu GPL. Tocmai de aceea le-am cerut inginerilor ca întâi să dezvolte motoarele Dacia pentru GPL și abia apoi să le adapteze pentru benzină. Astfel ne asigurăm că avem motoare fiabile și nu doar un kit atașat motorului pe benzină.
Conform studiilor noastre, peste 80% dintre clienții care au cumpărat un model Dacia cu sistem dual benzină – GPL, folosesc în special GPL. Chiar și în țări în care rețeaua de stații de alimentare cu GPL este deficitară. Oamenii au înțeles că utilizarea gazului le aduce economii, pentru că este mult mai ieftin decât benzina”, a detaliat Didier Michaud adăugând și că „toate modelele Dacia care vor fi pe piață anul viitor vor avea o variantă cu GPL. Chiar și pentru viitoarele generații avem în plan sisteme de propulsie cu GPL. (…) Este posibil însă ca viitorul sistem dual benzină – GPL să nu folosească același motor aflat în dotarea modelelor Dacia de astăzi”.
Specialistul Dacia este de părere că actualii și viitorii „clienți nu trebuie să se teamă că utilizarea GPL în combinație cu benzina într-un motor cu sistem dual poate reduce durata de viață a propulsorului. Motoarele create special pentru acest sistem dual sunt bine gândite. Nu există niciun risc. Sistemul de propulsie dual poate fi folosit aproape tot timpul doar cu GPL”. El a oferit însă și un sfat: „șa sistemele duale este indicată folosirea benzinei din când în când pentru a nu se crea depuneri în sistemul de depozitare sau alimentare. Noi recomandăm să fie folosită regulat și benzina”.
Pentru viitorul hibrid al Dacia, modelul ales este diferit de cel folosit de Nissan. Dacia va adopta un sistem care va propulsa separat cele două punți ale vehiculului, una cu un motor termic și cealaltă cu unul electric care va intra în funcțiune doar temporar, atunci când este nevoie de tracțiune integrală.