Dacă lumea ar primi combustibil fosil, petrol de pe altă planetă și ar ști cum să rezolve problema cu noxele, cu CO2-ul, probabil că toți am conduce mașini 6×6. Cei care o fac, cei care se urcă la un astfel de volan, spun că este tare interesant, chiar distractiv și captivant. De-a lungul timpului mai mult producători au încercat acest tip de mașină, unii chiar au rămas în istorie.
Cea mai noua versiune de autovehicul 6×6 este adusă în piață de Mercedes, chiar și în România există una, cea a miliardarului Ion Țiriac. Se numește Mercedes G63 AMG 6×6 și este un vehicul mai înalt și mai lat decât modelul Clasa G și ajunge să coste la licitații chiar și 1 milion de euro.
Dacă Mercedes ți-a permis un astfel de SUV, de ce să nu o facă și rivalul Land Rover, mai ales că britanicii au fost primii în lume cu un autovehicul pe această nișă. De data asta nu au lungit Defender-ul, ci luxosul Range Rover SLT. Versiunea 6×6 a fost lansata in 2018 la Monaco pentru a face pereche cu iaht-uri care valorează milioane de euro.
Francezii au văzut potențialul încă din anii 70. Așa a apărut Citroën CX Loadrunner, o mașină cu trei punți, suspensie pe perne de aer și motor diesel. Mașina nu a fost produsă pentru a transporta președinți sau directori de companii, ci ziare! Modelele Citroën CX Loadrunner au circulat intre 1970 și 1980 prin Franța și Belgia pline de ziare.
Devel Sixty este un 6×6 echipat de război. Mașina este blindată ca un rinocer, iar la interior este construită ca un avion de vânătoare. Pentru a face față oricărui teren și pentru a fi rapidă, mașina este utilată cu un motor V8 de 6,7 litri, diesel.
Trekol este un vehicul 6×6 mai puțin arătos, nu neapărat ca e făcut de ruși, ci pentru că are scopul simplu de a se deplasa pe orice fel de teren. Chiar și în mlaștină este imbatabil, se pare, la fel și în zăpadă mare. Asta grație cauciucurilor, adevărate ”baloane”. Rușii l-au echipat cu un motor diesel de 2,4 litri care generează 130 de CP.
Citește și Singurul Mercedes-Maybach G 650 Landaulet din România, cumpărat de Ion Țiriac