În contextul în care sezonul de cumpărături de sărbători se apropie, o cercetare Kaspersky Lab arată că troienii bancari țintesc utilizatorii online ai unor mărci populare, furând date de autentificare și alte informații, prin intermediul acestor site-uri.
Tehnologiile Kaspersky Lab au detectat 9,2 milioane de tentative de atacuri până la finalul T3 2018, comparativ cu 11,2 milioane, pentru întregul an 2017, detecțiile pentru o singură familie malware urcând cu 34%. Jumătate dintre magazinele online atacate aparțin unor mărci cunoscute de haine, încălțăminte, cadouri, jucării și magazine universale. Cumpărătorii online din Italia, Germania, SUA, Rusia și piețele emergente par să prezinte cel mai mare interes.
În mod tradițional, troienii bancari vizează în special utilizatorii de servicii financiare online, căutând date pe care să le fure sau creând botnet-uri din dispozitive compromise, pentru atacuri viitoare. De-a lungul timpului, câțiva dintre acești troieni bancari și-au îmbunătățit funcționalitatea și capacitatea de a ajunge la datele cumpărătorilor online și a obține acces root la dispozitivele lor.
Citește cum poți să îți protejezi datele pe News4IT.