Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au dat, în urma unor controale la firme din Centrul Vechi din Bucureşti, amenzi de peste 800.000 de lei şi avertismente, fiind oprită de la comercializare o cantitate de peste jumătate de tonă de produse alimentare neconforme.
Astfel, au fost găsite alimente expirate sau stricate, aparate frigorifice sau cuptoare neigienizate, cu urme de rugină.
Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (CRPCR) Bucureşti-Ilfov a desfăşurat un control la 82 de operatori economici care îşi desfăşoară activitatea în Centrul Vechi din Capitală, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale la comercializarea produselor alimentare şi nealimentare, precum şi la prestarea serviciilor alimentare şi nealimentare, arată, marţi, ANPC, într-un comunicat de presă.
În urma neregulilor constatate, comisarii CRPCR Bucureşti-Ilfov au aplicat, până în acest moment – verificările fiind în curs -, amenzi contravenţionale în valoare de peste 800.000 de lei şi 22 de avertismente.
De asemenea, s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a peste jumătate de tonă de produse alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 22.000 de lei, oprirea temporară de la comercializare a unor produse nealimentare neconforme, în valoare de circa 90.000 de lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 23 de operatori economici (17 unităţi, 1 spatiu de preparare, 2 aparate de cafea, 3 blocuri alimentare), închiderea temporară a unităţii pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni, pentru 2 operatori economici (Corbu Proiect Impex SRL şi Covaci Cult SRL (Bazaar)) şi propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru SC Covaci Cult.
Ciolacu pare supărat pe Sectertariatul de Stat pentru revoluționari
”Pentru a se putea numi o afacere ca fiind românească, ar trebui să se plece de la ideea că respectă, în primul rând, consumatorul român. Se pare că unele locaţii din Centrul Vechi al Capitalei au uitat acest amănunt. Igiena, curăţenia şi respectarea actelor normative în vigoare par facultative pentru unii dintre operatorii economici din zona cu, poate, cel mai mare impact social. A te plânge că nu îţi merge afacerea nu este o scuză pentru batjocorirea consumatorilor. Dacă, în schimb, alegi să încasezi în continuare banii acestora, atunci la pachet trebuie să vină şi respectul. Pare că mesajele noastre ferme au nevoie de subtitrare pentru a fi înţelese aşa cum trebuie”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.