Sunt din ce în ce mai multe mașini la vânzare în România, iar alegerea este deosebit de dificilă în condițiile în care majoritatea sunt aranjate ca pentru un salon auto. Deși arată perfect, unele dintre autoturisme sunt de fapt foste daune totale.
Mai exact, 12,3% dintre mașinile verificate de InspectorAuto în 2018 la cererea clienților au avut o daună serioasă care ar fi trebuit să le țină departe de drumurile publice, însă samsarii le-au reparat și le-au readus în circulație.
În urma analizei efectuate de InspectorAuto.ro, mai reiese că 66% din mașinile verificate pe inspectorauto.ro pentru daune, în decursul anului trecut, au avut cel puțin o daună. Comparativ cu un an înainte, în 2018 procentul a crescut cu 6%.
Valoarea totală de reparație a daunelor a fost de 10,8 milioane lei (2,3 milioane euro), valoarea medie totală per mașină a fost de 15.070 lei (3.200 euro).
Au fost descoperite în medie 3,7 daune per mașină, valoarea medie a unei daune fiind de 4072 lei (880 euro).
„Istoricul de daune și verificarea fizică a daunalității unei mașini ar trebui să facă parte din verificările obligatorii înainte de cumpărarea unei mașini second hand. Realitatea din păcate nu este așa pentru că majoritatea mașinilor second hand vândute de samsari sunt foarte bine lustruite iar, cumpărătorii nu își închipuie că o astfel de mașină “impecabilă” ar putea ascunde daune serioase. În schimb, samsarii știu acest lucru și îl exploatează la maxim”, a declarat Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.ro.
Daune versus branduri de mașini:
– BMW X6 a avut cele mai multe daune, au fost 13 daune înregistrate;
– Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC din 2017 a avut cea mai mare daună a cărei valoare de reparație a fost de circa 100.000 euro, cel mai probabil daună totală.
– Audi A6 cu daune însumate de 26.000 euro în decursul mai multor ani;
– Hyundai Santa Fe 2009 cu daune însumate de 15.000 euro în decursul mai multor ani;
– un Nissan a fost înregistrat cu o daună de 12.300 euro;
Verificarea istoricului de daune se poate face pe InspectorAuto.ro doar pe baza seriei de șasiu sau a VIN-ului și oferă informații cu privire la daunele înregistrate pe RCA și CASCO + anumite service-uri. Mai multe informații despre verificarea daunelor și cum arată un raport de daune se pot găsi aici (https://inspectorauto.ro/ro/blog/verificare-istoric-daune-pentru-mașinile-second-hand/)
Informațiile oferite constau în valoarea estimată de reparație în urma daunelor înregistrate împărțită în: costuri piese, costuri manoperă și costuri vopsitorie. Acoperirea este foarte mare de până la aproximativ 80% din totalul daunelor raportate începând cu 2009.
„Corelând valoarea estimată de reparație a mașinii în urma daunei respective cu valoarea mașinii de nouă, cumpărătorul își poate da seama dacă mașina a suferit o daună majoră, o avarie minoră sau a fost daună totală. De exemplu o daună de 25.000 RON la un BMW X6 poate înseamnă o avarie medie pe când la o Dacia Logan poate înseamnă chiar o daună totală”, a declarat Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.ro.
InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand pe baza seriei de șasiu și are o baza de date de peste 6 milioane de înregistrări; în acest fel cumpărătorul poate ști concret dacă este pe cale să cumpere o mașină cu kilometri dați înapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost daună totală.