Câte autobuze, troleibuze și tramvaie au fost oprite temporar de când ANPC a revenit în control la STB

1

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (CRPCR) București-Ilfov a întreprins, pe data de 9 mai 2022, o acțiune de verificare a modului în care Societatea de Transport București (STB) – aflată în administrarea Primăriei Capitalei – a dus la îndeplinire măsurile dispuse de comisari în urma precedentului control care a verificat condițiile de derulare a transportului comun în București.

„Cerem scuze bucureştenilor! La ei ne gândim atunci când acționăm! Pentru a redresa STB, trebuie curaj, proiecte şi predictibilitate. Este totul vechi! Dar de ce este şi murdar? Poate fi şi distrus, dar nu are logică să nu repari! Şi tot aşa! Mopuri, substanțe şi oameni prea puțini. Suntem urmăriţi de neputința unor căpetenii inutile”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Comisarii CRPCR București-Ilfov au realizat, așadar, 15 acțiuni de control și recontrol prin care au verificat:

  • 514 autobuze, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 61 dintre acestea
  • 75 troleibuze, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 4 dintre acestea
  • 176 tramvaie, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 18 dintre acestea.

Neregulile întâlnite în continuare la unele dintre mijoacele de transport în comun verificate au fost:

  • Neigienizarea corespunzătoare a multora dintre vehicule (resturi alimentare, praf în strat grosier, rugină în exces, geamuri neigienizate, sistem de ventilare plin de praf), aceasta, precum și lipirea linoleumului sau înfiletarea șuruburilor slăbite fiind realizate în timpul controlului, pentru ca mijloacele de trasport să poată ieși în traseu

  • Existența unui sistem de iluminat interior parțial funcțional,
  • Mai mult de 85 de tramvaie nu sunt dotate cu rampă de acces pentru persoane cu dizabilități
  • Utilizarea unor vehicule cu urme de uzură (elemente crăpate/lipsă, geamuri sparte, podea înfundată, șuruburi slăbite, linoleum dezlipit și îndoi, scaune deteriorate, unele cu tapițeria ruptă, uzată, neigienizată, îmbâcsită de praf, mânere lipsă, rupte, fără protecție, scaune cu structură din lemn exfoliată, podea cu aplicații suplimentare de linoleum, ceea ce prezintă pericol de împiedicare, geamuri cu inscripții (făcute de pasageri) cu marker permanent, care nu pot fi curățate, cu burdufe deterioarate neigienizate corespunzător, vandalizate interior/exterior (tip graffiti), barele de susținere având protecția de poliuretan ruptă)

  • Utilizarea, pentru igienizarea a unor materiale (cârpe, mopuri etc.) insalubre, a unor chiuvete pentru igienizarea materialelor cu rugină și praf în exces
  • Clădirea deteriorată, aflată într-o stare avansată de degradare (ex: bucăți de tavan lipsă, pereții și podeaua deteriorate, cu denivelări, căi de acces deteriorate etc.)
  • Lipsa informațiilor legate de traseu sau modalitatea de achiziție a călătoriei,
  • Neafișarea autorizărilor RAR.

Acțiunea de control nu este încă finalizată, urmând a continua în zilele următoare.

Vezi și: Unde va fi construit cel mai lung tunel din România va avea două galerii și două benzi de circulație pe sens

1 comentariu

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele