Germania este ţara din care sosesc în România cele mai multe maşini second-hand. Chiar dacă cei mai mulţi dintre români cumpără maşinile prin intermediari români care se ocupă exact cu acest lucru, există şi persoane care aleg să se deplaseze în Germania pentru a alege ele maşina.
În acest articol, explicăm demersurile pe care trebuie să le parcurgă un român care vrea să înscrie în circulaţie o maşină adusă din Germania.
Pasul 1
Primul pas este vizita la RAR. Cel mai bun sfat este să faceţi o rezervare imediat după ce aţi cumpărat maşina, fie că aţi făcut această tranzacţie în ţară sau în străinătate. Actele necesare sunt cartea de identitate (buletinul) proprietarului, brief-ul mare al maşinii şi o cerere de activitate RAR.
Registrul Auto Român vă va elibera cartea de identitate a maşinii, dar şi certificatul de autenticitate, dar şi prima inspecţie ITP.
Cum, după eliminarea taxei auto, procedurile de la RAR durează extrem de mult (ar trebui să vă luaţi o zi liberă de la muncă), puteţi apela la o firmă care întocmeşte toate aceste acte necesare RAR, dar şi merge la registru cu maşina dumneavoastră şi vă returnează cartea maşinii, certificatul de autenticitate şi ITP-ul. Găsiţi mai multe informaţii AICI.
Pasul 2
O fişă şi o cerere de înmatriculare pot fi obţinute de la un birou de copiat acte. Un operator din birou îţi poate completa la maşina de scris datele tale şi ale maşinii. Apoi, trebuie să închei o asigurare auto pe o perioadă de minimum şase luni.
Pasul 3
Urmează o vizită la primărie, pentru a declara maşina şi a o lua pe numele propriu. Va trebui să ai la tine contractul de vânzare cumpărare în original şi în copie, cartea maşinii de la RAR în original şi în copie, actul de identitate (buletinul) în original şi în copie, fişa de înmatriculare auto în original şi în copie şi o cerere tip pe care o vei primi chiar de la primărie.
Pasul 4
Se plăteşte apoi – prin internet banking, virament, mandat poştal sau cash la casieriile Trezoreriei sau la DRPCIV – o taxă de 37 de lei. Atenţie! Această taxă nu se poate plăti şi la CEC, cum se întâmpla în urmă cu câţiva ani.
Pasul 5
Urmează şi ultimul pas, întocmirea şi depunerea la DRPCIV a dosarului pentru înmatricularea maşinii. O să ai nevoie de cererea de înmatriculare auto, fişa de înmatriculare vizată de primărie, asigurarea auto obligatorie (RCA pe minim 6 luni) + copie, documentul de proprietate (contractul de vânzare-cumpărare), brief mare, brief mic, ITP de la RAR, certificatul de autenticitate de la RAR, plăcuţele din Germania, chitanţa de la taxa pentru certificatul de înmatriculare. În plus, se plăteşte o taxă de numere în valoare de 40 de lei. Dacă vă doriţi un număr anume, se poate verifica disponibilitatea acestuia şi veţi plăti 85 de lei (taxă pentru număr preferenţial).
Şi cozile din serviciile de înmatriculări sunt destul de mari, aşa că vă recomandăm fie să vă luaţi liber pentru această activitate, fie să apelaţi la o firmă specializată în înmatriculări auto.
Foarte bun articol, este o problema de care se lovesc foarte multi. Multumesc pentru informatie.