După 10 ani de la debutul proiectului, pasajul de la Nicolae Grigorescu a fost finalizat

Radulescu Cosmin

După 10 ani de la debutul lucrărilor la pasajul rutier Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, autoritățile au reușit să ducă la bun sfârșit proiectul, în aceste zile fiind realizare ultimele teste dinamice ale podului peste râul Dâmbovița cu camioane de mare tonaj, urmând ca sâmbătă să fie deschis circulației, anunța PMB printr-un comunicat. 

 

Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmboviţa şi a două poduri la nivelul solului peste râu. Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmboviţa. Lucrările la prima etapă au fost realizate de asocierea Delta ACM – Eurovia – Search şi au costat aproape 20 de milioane de euro.

Proiectul a început tocmai în martie 2010, în mandatul lui Sorin Oprescu, și avea termen de finalizare sfârșitul anului 2012. Lucrarea a fost blocată circa patru ani deoarece Consiliul General al Municipiului București nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). În 2016 au fost deblocate, dar în 2018 s-au blocat din nou din cauza cablurilor de înaltă tensiune, potrivit HotNews.ro. Pasajul era realizat în proporție de 90% încă din 2018, dar nu a putut fi terminat din cauza cablurilor de înaltă tensiune care treceau pe deasupra și era nevoie să fie înălțate.

 

Abia în aprilie 2020, după ani de blocaj, firele au fost mutate, iar constructorul s-a apucat de lucrări

 

Primarul General, Gabriela Firea, a declarat că „sâmbătă, 11 iulie, pasajul va fi deschis traficului rutier. Lucrările au început în urma cu zece ani, dar primele intenţii legate de acest proiect datează de acum 13 ani. În anul 2016, pentru acest obiectiv de investitii nu erau făcute exproprierile necesare, iar studiul de fezabilitate era prost întocmit şi nu ţinea cont de toate condiţiile din teren. Nu s-au luat în calcul nici măcar liniile de înaltă tensiune din zonă. Am dispus relocarea tuturor reţelelor, finalizarea exproprierilor, întocmirea unui studiu de coexistenţă între Enel şi Transelectrica şi încheierea unui contract de proiectare şi execuţie prin care să se înalţe liniile de tensiune. De asemenea, având în vedere că din proiectul tehnic lipseau semaforizarea şi iluminatul public am contractat şi finalizat aceste lucrări. Prin deschiderea traficului pe acest pasaj mai facem un pas în ce ne-am propus: să unim Nordul cu Sudul Capitalei”.

Citeste si...  Povestea lui Pavlo Kuzmenko, medicul primar care luptă ziua și tratează răniții noaptea

Citește și: Autoritățile locale primesc mână liberă pentru proiectele de infrastructură rutieră sau feroviară


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *