Românii petrec mai mult timp în mall-uri, deși le ia mai mult timp să ajungă la ele. Un studiu realizat de firma Brand Management arată că, dacă în aprilie 2023, drumul până la mall dura în medie 28 de minute, în mai 2024, acest indicator a crescut cu 39%, ajungând la 39 de minute.
„Românii, asemenea altor populații din Europa de Est, au o puternică înclinație de a merge la mall, transformând aceste centre comerciale într-o adevărată mină de aur pentru branduri din perspectiva advertisingului”, a declarat Laurențiu Jiga, fondator și director general CEE al Brand Management.
Oamenii sunt dispuși să parcurgă distanțe cuprinse între 9 și 17 kilometri (în 2024, distanța medie până la mall a crescut cu un kilometru, ajungând la 12 kilometri).
De asemenea, timpul petrecut în mall a crescut cu peste 9%, de la 130 de minute la 142 de minute.
Acest lucru contrastează cu ce se întâmplă în unele state europene, precum Germania, Spania și Italia, unde zona centrelor comerciale începe chiar să scadă din nou, deoarece hipermarketurile mari și centrele mici, în mare parte învechite, sunt abandonate sau reutilizate.
Românilor le place să stea în trafic în mașinile personale
„Creșterea timpului petrecut în mall sugerează o schimbare în comportamentul consumatorilor, care își alocă tot mai mult timp pentru a explora diverse opțiuni, a se bucura de activități recreative sau a participa la evenimente organizate acolo”, a declarat Georgian Drăghici, director comercial al Brand Management.
În ceea ce privește mijloacele de transport preferate pentru deplasarea către mall, numărul celor care aleg mașina (personală, de serviciu sau împrumutată) a crescut semnificativ.
În 2023, procentul acestora era de 45%, iar în mai 2024 a ajuns la 58%.
Transportul în comun este pe locul secund, cu 23%, în scădere de la 29% în aprilie 2023, urmat de mersul pe jos (16%, în scădere de la 21% în 2023).
Bărbații preferă cel mai mult să folosească mașina (65%), în timp ce femeile și cei din generația X preferă mersul pe jos (19%).
Cumpărăturile rămân principalul motiv pentru vizitele la mall (89%). Acest procent a crescut masiv de la an la an, ajungând la 68%.